×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
تخصیص ۳۰ میلیارد تومان به خسارات ناشی از آبگرفتگی در بندرامام

پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه سفر به خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به محض رخ دادن حادثه آبگرفتگی در بندرامام، چمران، ماهشهر و جنوب استان پیگیر ماجرا بودیم و فرمانده سپاه ضمن حضور میدانی تماس‌هایی با استاندار و فرماندار داشتند و در مجموع تصمیم بر این شد تا یک کمک اضطراری فوری را انجام دهیم.

وی افزود: تجربه گذشته می‌گوید که برنامه‌ریزی دولت‌ها در قبال این اقدامات وجود دارد اما با تاخیر جوابگو است و به دلیل گرفتن آمار و روش‌های دولتی، زمان‌بر است.

رئیس بنیاد مستصعفان گفت: به همین دلیل در طرحی دو فوریتی مبلغ را تخصیص و تحویل دادیم، یعنی ما ۳۰ میلیارد تومان به بحث آبگرفتگی‌ها کمک کردیم.

وی افزود: قرار هم نیست که همه خسارت توسط بنیاد تامین شود چرا که این وظیفه دولت است و برای آن برنامه‌ریزی شده و تخصیص خوبی نیز صورت گرفته است و بنیاد مسکن و هلال‌احمر از طرف دولت مامور شده‌اند تا آمار میزان خسارت‌ها را بگیرند.

فتاح عنوان کرد: جبران خسارت آبگرفتگی توسط دولت مسیرش را طی می‌کند و این کمک بنیاد مستضعفان به آن مرتبط نیست و جای کسی یا کمکی را تنگ نمی‌کند.

وی افزود: و این مسئله برای اشخاص آسیب‌دیده پیش نیاید که اگر ما کمکی کرده‌ایم دیگر کمک دولت را دریافت نخواهد کرد بلکه کمک بنیاد مستضعفان، کمکی بر علاوه همه کمک‌ها است.

رییس بنیاد مستضعفان بیان کرد: یک سوم مبلغ پس از اطمینان از وضعیت، منتقل شد و بقیه مبلغ نیز به محض بررسی ارسال خواهد شد و گمان میکنم که ۱۰ میلیارد از آن خرج تعمیرات جزئی منازل خواهد شد که میتواند ظرف دو هفته به صورت ۱۰۰ درصد تحویل داده شده و تکمیل شود.

وی افزود: در واقع یک عملکرد سریع است که تا زمانی که در حال انجام این کمک‌ها هستیم، کمک‌های دولت که بیشتر، بالاتر و جبران‌کننده‌تر است نیز فرا برسد.

فتاح عنوان کرد: طی بازدید از منطقه‌ای در بندرامام برخی منازل وضعیت نامناسبی داشتند که اصلا در شان هم‌وطنان عزیز ما نیست.

وی افزود: این منازل مختص هم‌وطنانی است که عموما در ابتدای جنگ از شهرها و منازل و زندگی آبرومندانه خود آواره شده و وضعیتشان به این صورت شد.

رئیس بنیاد مستضعفان در رابطه با نحوه بهبود وضعیت این خانواده‌ها بیان کرد: البته برای رسیدگی به این خانواده‌ها نیازمند طرح اصولی و با ضوابط فنی هستیم که بر عهده ما نیست.

وی افزود: اما ما آمده‌ایم که اعلام کنیم تا که در این اقدام ملی و ساماندهی، بنیاد مستضعفان در کنار دولت و مسوولین محلی خواهد بود و کمک خواهد کرد، کمکی که فراتر از این ۳۰ میلیارد تومان است.

فتاح گفت: بنیاد مستضعفان می‌خواهد که در انتقال افراد از آن منطقه و ساماندهی و مسکن‌دار شدن خودش را متعهد کند‌.

وی افزود: ما با دیدن شرایط بسیار غصه‌دار شدیم، اصلا چرا باید اینطور باشد؟ مملکت اینقدر ندار نیست، ممکن است مشکلاتی به ما ارجاع داده شود و بگوییم که از عهده‌اش برنمی‌آییم اما این یک مورد از عهده‌مان برمی‌آید.

رییس بنیاد مستضعفان گفت: ما در جریان طرح نیستیم اما به نفع مردم و در تامین هزینه‌اش مشارکت خواهیم کرد و با توجه به اینکه بنده فردی عمرانی هستم با دیدن شرایط می‌توانم اعلام کنم که شرایط حل‌شدنی است و اگر نشده، ما اراده نکرده‌ایم.

وی افزود: فلسفه آمدن امام رفع فقر و محرومیت بود نه اینکه در کنار این بندر چند میلیارد دلاری با این عظمت و سرمایه‌گذاری شاهد این شرایط باشیم.

فتاح عنوان کرد: خوشبختانه سپاه سرافراز ما در اینجا یک قرارگاه محرومیت‌زدایی ایجاد کرده است و خواهش کردیم که تداوم یابد چرا که سپاه، جسورانه و انقلابی عمل کرده و واقعا به کمک مردم می‌شتابد.

وی افزود: اگر سپاه بتواند این کار را با محوریت همکاری دولت و بنیاد مسکن عهده‌دار شود بنیاد مستضعفان نیز سهمش را پرداخت خواهند کرد.

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.