×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
خرچنگ‌های قاچاق‌شده، از کرج به رودخانه‌های خوزستان برمی‌گردند

بهزاد معین اظهار کرد: با همکاری مشترک یگان حفاظت محیط زیست استان‌های البرز و خوزستان، محموله خرچنگ‌های پهن آب شیرین قاچاق‌شده که از جنس Potamon هستند به زیستگاه اصلی‌شان در رودخانه‌های شمال خوزستان برگردانده و رهاسازی می‌شوند.

وی افزود: به علت اینکه خرچنگ‌های پهن آب شیرین وابستگی بیشتری به خشکی داشته و توانایی مهاجرت از یک رودخانه به رودخانه دیگر را ندارند، هر کدام از این گونه‌ها می‌توانند ذخائر ژنتیکی از این گونه در منطقه باشند لذا به جهت جلوگیری از از بین رفتن گونه و یا اختلاط ژنتیکی این گونه با گونه‌های دیگر در رودخانه‌های شمال کشور و همچنین از بین رفتن ژنوم خالص چنین گونه‌هایی، برای دستگیری متخلف و برگرداندن و تشخیص گونه خرچنگ‌ها تلاش و پیگیری شد.

کارشناس محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: نهایتا با ضبط و کشف ۷۶ قطعه خرچنگ پهن آب شیرین توسط یگان حفاظت محیط زیست استان البرز، محموله با هماهنگی برگردانده و گونه آن‌ها به طور دقیق کارشناسی و تشخیص داده شد که گونه بومی رودخانه‌های شمال خوزستان و Potamon persicum است.

وی گفت: متعاقبا با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک و رعایت دستورالعمل‌های علمی، رهاسازی این خرچنگ‌ها در رودخانه‌های شمال خوزستان انجام می‌شود.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.