×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
پیش‌بینی بارندگی فراتر از نرمال در حوضه‌های دز و کرخه

محمد سبزه‌زاری با اشاره به وضعیت بارندگی در فصل زمستان، اظهار کرد: طبق مدل‌های پیش‌بینی فصلی، بارندگی در زمستان برای خوزستان نرمال و در برخی مناطق فراتر از نرمال پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در فصل زمستان امسال، بارندگی در حوضه‌های آبریز دز و کرخه فراتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

سبزه‌زاری با اشاره به تاثیر سامانه‌های مختلف بارشی بر مناطق مختلف بیان کرد: سامانه سودانی در فصل پاییز و بهار و سامانه مدیترانه‌ای در فصل زمستان فعال هستند؛ در فعالیت سامانه مدیترانه‌ای، بیشتر حوضه‌های آبریز دز و کرخه و تا حدودی کارون متاثر می‌شوند بنابراین پیش‌بینی بارندگی فراتر از نرمال برای دز و کرخه، منطقی است.

وی افزود: وضعیت بارندگی در فصل پاییز امسال، کمتر از نرمال پیش‌بینی شده بود. هر چند بارندگی‌ها در خوزستان با تاخیر آغاز شد اما با فعالیت سامانه بارشی و یکی دو بارش  شدید، وضعیت بارندگی در فصل پاییز در خوزستان به بیش از نرمال رسید.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وضعیت دمای خوزستان در فصل زمستان، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها دمای خوزستان در دی‌ماه نسبت به درازمدت کمتر از نرمال، در بهمن‌ماه نرمال به سمت کمتر از نرمال و در اسفندماه کمتر از نرمال خواهد بود یعنی در مجموع، دمای استان خوزستان در فصل زمستان امسال به ویژه در بهمن‌ماه و اسفندماه، نیم تا یک درجه سانتیگراد نسبت به درازمدت کاهش خواهد داشت.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.