×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
شهرداری توان تامین هزینه ایجاد شبکه آبهای سطحی ندارد

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در گفت‌گوی تلویزیونی اظهار کرد: اهواز سالهاست با مشکل دفع آبهای سطحی دست و پنجه نرم میکند و اینکار جزو شرح وظایف شهرداریست اما به گفته شهرداران در دوره های مختلف شهرداری توان تامین هزینه ایجاد شبکه دفع آبهای سطحی را ندارد.

وی افزود: اهواز شهر مسطحی است این امر کار و هزینه دفع آبهای سطحی را سنگین میکند،  دفع آبهای سطحی جز وظایف شهرداری‌ها است و در مصوبات قانونی امکان چندانی برای کمک دولت به شهرداری‌های کلانشهرها نیست.

استاندار خوزستان گفت: بر اساس قانون و مقررات حاکم مجموعه کمک‌هایی که سازمان شهرداریهای کشور می‌تواند به شهرداری ها بکند برای شهرهای با جمعیت‌های زیر ۲۰ هزار، زیر ۵۰ هزار و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است و شهرداری های کوچک را حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: در عین حال تامین هزینه ایجاد شبکه دفع آبهای سطحی از توان شهرداری اهواز خارج است در عین حال این مساله باید به نحوی حل شود.

غلامرضا شریعتی تصریح کرد: وظیفه دفع فاضلاب با آبفا است و از روی اضطرار و به دلیل نبود شبکه جمع آوری و دفع‌های آبهای سطحی بار این کار بر سیستم فاضلاب عارض می‌شود البته سیستم فاضلاب اهواز هم مشکلات جدی دارد.

وی عنوان کرد: در رابطه با فاضلاب کار اساسی شده است و با پیشنهاد دولت و موافقت مجلس شورای اسلامی و تنفیذ و استجازه مقام معظم رهبری با وجود همه سختی هایی که در بودجه سال ۹۹ بود ایشان کمک کردند و جا دارد صمیمانه و خاضعانه تشکر نمایم ۵۰ میلیون یورو به فاضلاب اهواز اختصاص پیدا کرده است.

شریعتی اذعان کرد: قرارگاه خاتم پیمانکار این پروژه شده است و کار در حال شروع است و امیدواریم این اقدامات نقطه آغازی بر این مساله باشد چرا که فاضلاب اهواز حدود ۳۰۰ میلیون یورو هزینه نیاز دارد.

 

منبع: فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.