×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ورود آب به برخی منازل در اهواز / تاخیر ۵ ماهه طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی

حجت‌الاسلام جاسم موسی‌پور با اشاره به قابل پیش‌بینی بودن آبگرفتگی‌های اهواز، اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح ضربتی جمع‌آوری آب‌های سطحی اهواز در ۵۷ نقطه فوق بحرانی تکمیل نشد و طبق وعده‌ آبفا و شهرداری اهواز، قرار است برخی از پروژه‌ها تا پایان آبان‌ماه و بعضا تا پایان آذرماه به اتمام برسند.

وی افزود: هر دو دستگاه وعده داده بودند تا پایان آبان‌ماه طرح ضربتی جمع‌آوری آب‌های سطحی تکمیل شود اما پیش‌بینی‌های هواشناسی را لحاظ نکردند و به صورت کامل به تعهدات‌شان عمل نکردند در حالی که زمان پایان عملیات طرح ضربتی جمع‌آوری آب‌های سطحی مصوب شورا، آخر خردادماه بود نه پایان آبان‌ماه.

موسی‌پور گفت: اکنون با بارندگی ۱۴ میلمتری شاهد تکرار وقوع آبگرفتگی در اکثر نقاط فوق بحرانی شهر اهواز هستیم. در کوی علوی و در شرق اهواز نیز در مناطقی مانند پاداد، کوی رمضان، سپیدار، سه‌راه تپه و بلوار لوله‌سازی آبگرفتگی داشته‌ایم البته اکنون میزان آبگرفتگی در برخی از این نقاط کمتر شده است.

وی با اشاره به آبگرفتگی وسیع سپیدار، گفت: در این منطقه، آبگرفتگی شدید بوده که این وضعیت به دلیل قطعی برق سپتیک بود اما این موضوع نیز قابل پیش‌بینی بود. در برخی نقاط منطقه کوی سپیدار و کوی علوی آب و فاضلاب وارد منازل شده است.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: عمده مناطق شرق اهواز معطل تقویت خروجی ایستگاه پیچ وار و قلعه چنان هستند که هنوز این کار به پایان نرسیده است. در شهرک دانشگاه نیز دو سه ساعت آبگرفتگی شدید شده بود که با نصب پمپ مشکل حل شد.

وی افزود: در منطقه ۲ و ۳ شهرداری اهواز مشکل خاصی نداریم. در باغ شیخ نیز به صورت نقطه‌ای آبگرفتگی رخ داده است که عوامل شهرداری در حال رفع آبگرفتگی‌ها هستند.

موسی‌پور گفت: در حال حاضر خیابان‌های منتهی به خیابان ۶۸ متری کوی علوی و در شرق اهواز نقاطی که به ایستگاه پیچ وار منتهی می‌شوند، نقاط بحرانی اهواز هستند. در دیگر نقاط وضعیت پایدارتر است و اگر مشکل قطع برق در سپیدار و حصیرآباد رفع شود، مشکل این مناطق نیز رفع خواهد شد.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.