×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سخنگوی ستاد استانی کرونا:مردم رعایت نکنند وضع خوزستان بدتر می‌شود

رضا نجاتی با بیان اینکه هرگونه تصمیمی که با مشارکت وهمراهی مردم نباشد به سرانجام و نتیجه مطلوب نخواهد رسید افزود:تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا بر روی بستن بوستان‌ها ، تعطیلی مراکز آموزشی و برپا نشدن هرگونه تجمع به خصوص نماز جمعه در نقاط قرمز متمرکز است.

وی با اشاره به اینکه هنوز تصمیمی برای محدودیت ترددهای شهری ، برون شهری یا تعطیلی اداره‌ها در خوزستان گرفته نشده است افزود:اجرای هرگونه برنامه پیشگیری از کرونا در استان منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.

تمرکززدایی و ضرورت افزایش اختیارات استانی

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در خوزستان گفت:ابتکارعمل استانی و اثرگذاری بیشتر تصمیم ها، منوط به تمرکززدایی و افزایش اختیارات ستاد استانی براساس یک چارچوب مشخص تعریف شده است.

نجاتی افزود:اگرچارچوب و ملاک‌هایی برای دانشگاه علوم پزشکی چندی شاپور اهواز تعریف شود و بر اساس همان ملاک‌ها ، برنامه‌های پیشگیری یا محدودیت‌ها بدون اخذ مجوز از ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرایی شود اثرگذاری بهتری خواهد داشت و زمان نیز از دست نخواهد رفت.

وی با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کرونا ، بستری و فوتی‌ها احتمال برقراری دوباره محدودیت‌های تردد در خوزستان را رد نکرد.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا درخوزستان در ادامه با بیان اینکه میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در استان کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است افزود: محدودیت باشد یا نباشد مردم باید رعایت کنند حتی زمانی که خوزستان وضعیت سفید داشته باشد.

نجاتی هشدار داد:مردم باید خطر مرگبار کرونا را جدی بگیرند، جان خود و دیگران را با بی توجهی و فراموشی به خطر نیندازند و بدانند قطع زنجیره شیوع کرونا مستلزم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است که بارها توسط رسانه ها مطرح شده است.

وی به خستگی و فرسودگی کادر درمانی بیمارستان‌های خوزستان اشاره کرد و افزود:میزان تاب آوری کادر درمانی با موج دوم کرونا ، رو به کاهش است و باید همه ما درک کنیم که بهترین کمک به کادر درمانی ، جدی گرفتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

نجاتی تاکید کرد چنانچه شهروندان خوزستانی نسبت به مخاطرات شیوع ویروس کرونا کم توجهی یا بی‌توجهی کنند و شیوه‌نامه های بهداشتی را به کار نبندند اقدام‌های سختگیرانه تنها راهکار برای برون رفت از وضعیت موجود خواهد بود.

خوزستان از یک ماه پیش ، پس از یک دوره کوتاه سفید ، در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.