×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
۳۰۰مجموعه اقامتی و گردشگری خوزستان متاثر از کرونا تعطیل شد

سیدحکمت‌اله موسوی در جمع خبرنگاران به بیکاری بیش از یک هزار نفر به دلیل تعطیلی مجموعه‌های اقامتی و گردشگری استان خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور حمایت از این مجموعه های اقامتی و کارکنان خسارت دیده آنها اعطای تسهیلات بانکی و امهال اقساط بانکی آنها از سوی دولت پیش‌بینی و در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر آسیب‌ها و خسارت‌های زیادی به صنعت گردشگری استان خوزستان وارد شده است گفت: سال گذشته سیل و آبگرفتگی چندین ماهه در بخش وسیعی از استان خوزستان خسارت زیادی به صنعت گردشگری این استان وارد کرد.

موسوی به تاثیر منفی خسارت عوامل طبیعی سال گذشته بر صنایع دستی و هنرمندان خوزستان اشاره کرد و گفت:اگر صنعت گردشگری دچار مشکل شود به طور طبیعی توسعه ، ترویج و فروش صنایع دستی نیز که به عنوان سوغات به مسافران و گردشگران فروخته می شوند دست‌خوش تغییر خواهند شد.

وی میزان خسارت برآورد شده متاثر از سیل سال گذشته بر صنعت گردشگری استان خوزستان را افزون بر یکهزار و ۳۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در سال گذشته، بیشترین بخش متاثر از سیل در حوزه آثار تاریخی بود و سازه‌ها و اماکن تاریخی در اطراف این رودخانه‌ها نیز خسارت دیدند.

موسوی در ادامه گفت: در حاضر برخی از واحدهای اقامتی گردشگری خوزستان با پنج تا هفت درصد ظرفیت نیرو مشغول به فعالیت هستند.

استان خوزستان علاوه بر یادمان‌های دفاع مقدس از آثار باستانی و اماکن اقامتی و گردشگری بسیاری برخوردار است که تا پیش از شیوع کرونا در همه ایام سال پذیرای کاروان‌های راهیان نور، گردشگران خارجی، کاروان‌های دانشجویی و دانش آموزی بودند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.