×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
انهدام ۳۶ باند تجزیه‌طلب و تکفیری در خوزستان / شناسایی عاملان ۸۴ درصد تیراندازی‌ها

سردار حیدر عباس‌زاده در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی خوزستان که امروز (اول مهرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط امنیتی، انتظامی، اجتماعی و اقتصادی خوزستان در حوزه جرایم، از گذشته پایه جرایم در خوزستان بالا بوده است و یکی از موضوعاتی که همیشه در خوزستان مورد نگرانی بوده بحث جرایم خشن و سخت بوده است. در این راستا در طول سه سال و یک ماه خدمت، جرایم خشن و سخت در خوزستان ۲۵ درصد کاهش یافته و در مجموع، بیش از ۵ هزار فقره جرایم خشن در مقایسه با مدت مشابه کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: میزان کشفیات جرایم خشن نیز در این مدت ۹۲ درصد بوده است که در مقایسه با میانگین کشوری بسیار خوب بوده و در مقایسه با ادوار گذشته نیز چندین برابر افزایش کشفیات داشته‌ایم.

عباس‌زاده بیان کرد: در وقوع سرقت‌ها مولفه‌های متعددی تاثیرگذار است اما با تلاش نیروی انتظامی، عاملان ۸۲ درصد از سرقت‌ها در خوزستان شناسایی و دستگیر شده‌اند که در مقایسه با دو دهه گذشته، در این خصوص ۱۴ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی با اشاره به وفور سلاح و مهمات غیرمجاز در اختیار افراد در خوزستان، ادامه داد: در خصوص کشف سلاح و مهمات غیرمجاز بیش از ۱۰۰ طرح اجرا شده که با اجرای این طرح‌ها ۱۵ هزار و ۲۰۰ قبضه سلاح و حدود ۲۴۵ هزار انواع فشنگ کشف شده است. ۱۱ هزار و ۷۴۵ نفر نیز در این ارتباط دستگیر شدند و باندهای زیادی شناسایی و متلاشی شدند.

فرمانده سابق نیروی انتظامی خوزستان گفت: البته این موضوع به معنی جمع‌آوری کلیه سلاح و مهمات غیرمجاز نیست اما با این اقدامات، موضع افرادی که نسبت به تیراندازی اقدام می‌کردند به حالت انفعال درآمد.

وی بیان کرد: در این مدت با اقدامات نیروی انتظامی، حدود ۲ هزار مورد تیراندازی شاکی‌دار در خوزستان در مقایسه با مدت مشابه کاهش یافته است. در این مدت حتی یک مورد تیراندازی در خوزستان رخ نداده که نیروی انتظامی نسبت به آن موضع منفعلانه داشته باشد.

عباس‌زاده افزود: در طول این مدت عاملان ۸۴ درصد تیراندازی‌ها شناسایی و دستگیر شدند و این اقدام، تاثیر زیادی در کاهش تیراندازی‌ها و ایجاد رضایت مردم داشته است.

وی در خصوص کشفیات مواد مخدر نیز گفت: در طول این مدت ۳۰ تن و ۷۲۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه، ۶۷ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

فرمانده سابق نیروی انتظامی خوزستان بیان کرد: در نیروی انتظامی، بانک اطلاعاتی اراذل و اوباش با اطلاعات قرارگاه امنیتی حضرت ابوالفضل(ع) و اطلاعات یکسان‌سازی و اقدامات زیادی در راستای شناسایی و دستگیری این افراد انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در مقابله با گروهک‌های تجزیه‌طلب و تکفیری، گفت: در این راستا بانک اطلاعات خوبی تشکیل شده است و در این مدت یک هزار و ۲۵۰ نفر افراد مختلف به صورت باندی و انفرادی دستگیر شدند و ۳۶ باند متلاشی شد.

عباس‌زاده بیان کرد: دستگیری ۱۶ نفر از عاملان ترور دو نفر از کارکنان کلانتری ۱۲ بندر امام و دو بسیجی در آبادان، دستگیری هشت نفر از عاملان شهادت فرمانده بسیج دارخوین، دستگیری تیم سه نفره عامل شهادت مادر یکی از بسیجیان ماهشهر و دستگیری عاملان شهادت یکی از نیروهای بسیج در باوی از جمله اقدامات انجام‌شده هستند.

وی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در سیل خوزستان عنوان کرد: بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب آب در دشت‌های خوزستان رها شد و شش شهر و ۲۹۲ روستا در معرض سیل بودند که نیروی انتظامی هم در امدادرسانی و هم در تامین نظم و امنیت به خوبی عمل کرد.

فرمانده سابق نیروی انتظامی خوزستان با اشاره به مراسم اربعین حسینی گفت: در این مدت در مراسم اربعین حسینی هیچ حادثه امنیتی در خوزستان نداشتیم.

وی افزود: در اغتشاشات سال ۹۶ و سال ۹۸ تلاش‌های زیادی توسط نیروی انتظامی انجام شد. در سال گذشته در ۲۴۰ نقطه خوزستان تجمع داشتیم و در ۳۸ نقطه، این تجمعات توام با تیراندازی بود که با تلاش و همکاری این شرایط مدیریت شدند.

عباس‌زاده بیان کرد: اغتشاشات دو زندان سپیدار و شیبان را داشتیم که از زندان‌های سخت کشور هستند؛ در این موارد کنترل داخل زندان بر عهده نیروی انتظامی بود و بیرون از محوطه توسط بسیج و سپاه مدیریت شد.

وی افزود: در زندان سپیدار یک هزار و ۵۰۰ زندانی قصاص و قرار موقت و در زندان شیبان یک هزار تجزیه‌طلب زندانی بودند. برنامه‌ریزی و تبلیغات گسترده‌ای انجام شده بود اما با مدیریت انجام‌شده، یک نفر هم فرار نکرد.

فرمانده سابق نیروی انتظامی خوزستان با اشاره به انتخابات سال گذشته و انتخابات میان دوره‌ای امسال، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۳۶ دوره انتخابات داشتیم که تنها در انتخابات سال ۹۸ و میان‌دوره‌ای امسال حتی یک مجروح، کشته و تجمع نداشتیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در مراسم چهارشنبه‌سوری نیز گفت: هر ساله از ساعت ۱۱ شب تا ۵ صبح افرادی در شهر اقدام به حرکاتی می‌کردند اما این مراسم مدیریت شد و اجازه ندادیم حتی یک نفر عرض اندام داشته باشد.

عباس‌زاده با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه عمرانی بیان کرد: در این مدت، ۳۲۰ مقر بازسازی و بهسازی و ۳۲ کلانتری و مقر نوسازی شد. همچنین ۱۳۰ برجک در نقاطی که احساس می‌کردیم مشکل داریم و احتمال داشت مورد تهاجم قرار بگیرند، احداث شد و شش پاسگاه نیز در حال احداث هستند.

وی افزود: نیروی انتظامی خوزستان در سال گذشته در جشنواره مالک اشتر رتبه نخست را در کشور کسب کرد.

سردار سیدمحمد اکبری‌صالحی فرمانده انتظامی خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: امیدوارم با توکل بر خدا و با بهره‌گیری از تدابیر و رهنمودهای سردار اشتری، با تمام امکانات، ظرفیت‌ها و منابع در راستای ارتقای کیفیت ماموریت‌های قانونی سازمان تلاش کنیم و خروجی آن، ارتقای امنیت اجتماعی و ارتقای احساس امنیت مردم باشد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با همدلی و تعامل با شورای تامین خوزستان، بهره‌مندی از رهنمودهای علما و ظرفیت‌های علمی، امنیتی پایدار که در شأن نظام جمهوری اسلامی و مردم خوزستان باشد، تامین کنیم.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.