×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا: با تکیه بر تجربه خود مترو اهواز را می‌سازیم

سردار سعید محمد روز یکشنبه در نشست انعقاد تفاهم نامه احداث و عملیات تکمیلی خط یک متروی اهواز با اعلام آمادگی درخصوص تکمیل این پروژه بیان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تجربه‌ی بسیاری در حوزه ی ساخت مترو دارد.

احداث و یا در دست ساخت بودن ۶۷۰ کیلومتر خط مترو

وی با بیان اینکه این قرارگاه تاکنون حدود ۶۷۰ کیلومتر خط مترو را در سطح کشور به بهره‌برداری رسانده و یا در دست اجرا دارد ادامه داد: از یکسال پیش شهردار اهواز خواستار همکاری در حوزه مدیریت شهری اهواز شد و ما نیز اعلام آمادگی کردیم.

سردار محمد با اشاره به اینکه در مجموع ۲۱۰ ایستگاه مترو تاکنون توسط این قرارگاه احداث و یا درحال احداث است توضیح داد: این قرارگاه هم اکنون ۳۳۰ کیلومتر خط مترو در فازهای مختلف در مشهد، قم، شیراز، تهران و تبریز در دست اجرا دارد که این رقم معادل ۵۰ درصد پروژه‌های قطار شهری است.

وی با اشاره به توانمندی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در بخش عمرانی و تجهیزات ادامه داد: بخش عمده‌ای از تجهیزات مورد نیاز در این حوزه را با استفاده از توان و تجربه داخل ساخته‌ایم که سبب جلوگیری از خروج ارز شده‌است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) بیان کرد: پروژه‌ی متروی اهواز زخم کهنه‌ای بر تن این شهر است و موجب مخدوش شدن مدیریت شهری شده است.

ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به بحث حاشیه نشینی اهواز

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: از دغدغه‌های همه مسوولان خوزستان بحث حاشیه نشینیی شهراهواز است و توافق کردیم تا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به صورت تهاتر ملک در حاشیه‌ی شهر و محلات کمتر برخوردار بخش‌های مختلف از جمله معابر، امکانات شهری، پارک و فضاهای بازی و ورزشی را ساماندهی کند.

سردار محمد افزود: همکاران ما در قرارگاه سازندگی چند روز پیش فاز سوم پروژه آبرسانیغیزانیه اهواز را به بهره‌برداری رساندند. لایروبی کانال های آبیاری و زهکشی یکی دیگر از خواسته اهالی بود که با دستور استاندار خوزستان در مدت ۱۰ روز ۳۳ کیلومتر کانال آبیاری با عمق پنج و عرض نیم متر لایروبی شد.

وی ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نسبت به مردم کل کشور احساس رسالت برای خدمت رسانی می‌کند اما مردم خوزستان به گفته ی امام خمینی( ره) ولی نعمت هستند و به واسطه‌ی رشادت‌ها در هشت سال دفاع مقدس حق بزرگی بر گردن ما و همه‌ی مردم کشور دارند.

به گفته سردار محمد یکی از بزرگترین پروژه‌های این قرارگاه احداث سد کرخه بود و پس از آن در ساخت بخش‌هایی از سد کارون سه و چهار ورود کرد، و تا حدودی در توسعه‌ی خوزستان نقش آفرین بود.

وی توضیح داد: طرح آبرسانی غدیر یکی از بزرگترین پروژه های آبرسانی برای حل مشکل مردم خوزستان بود که با کمک مسوولان استان و وزارت نیرو اجرا شد.

عملیات اجرایی مترو اهواز بهمن سال ۸۵ آغاز شد اما پیشرفت این پروژه کمتر از ۳۰ درصد است.پروژه قطار شهری اهواز از ۲ سال پیش تاکنون تاکنون به دلیل مشکلات مالی به حالت تعطیل درآمده است. پیش از این شرکت کیسون پیمانکار این پروژه بود که چندی پیش قرارداد آن توسط شهردار اهواز فسخ شد.

پروژه متروی اهواز از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز شروع می‌شود و پس از عبور از میدان‌های اصلی شهر، در منطقه بقایی در جنوب غرب اهواز به انتهای مسیر خود می‌رسد. طول این مسیر بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور ۲۳ کیلومتر و شامل ۲۴ ایستگاه است. این پروژه به ۲ گام دسته بندی و گام نخست آن از فرودگاه تا مصلا با ۶ ایستگاه تعیین شده است.

خط ۲ قطار شهری اهواز نیز با ۲۰ کیلومتر طول و ۲۱ ایستگاه از شمال منطقه کیانپارس تا جنوب شرق اهواز (دانشگاه نفت) امتداد می‌یابد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.