×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
تاکید استاندار خوزستان بر برخورد جدی با اخلالگران مسیر صادرات

غلامرضا شریعتی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: برای تداوم فعالیت صادرکنندگان لازم است که به صادرکنندگان کمک شود.
وی با بیان اینکه تمامی مدیران و دستگاه‌ها باید برای رونق صادرات شرایط را تسهیل کنند افزود: باید ازصادرات تک محصولی خارج، و تنوع محصولات را در صادرات داشته باشیم.
استاندار خوزستان افزود: شرایط فعلی کشور خاص است و دولت و کشور در شرایط سختی قرار دارند و باید سخت گیری‌های قبلی را در بحث فعالیت‌های اقتصادی آسان کرد.
وی ادامه داد: انتظار می‌رود که روند صادرات در خوزستان تسهیل شود تا صادرکنندگان برای صادرات رغبت داشته باشند؛ همچنین انتظار می‌رود صادرکنندگان ، ارز را وارد کشور کنند تا کشور چرخه اقتصادی خوبی را داشته باشد.
استاندار خوزستان با بیان اینکه مدیران باید مسوولیت پذیر باشند ادامه داد: حمایت مسوولان باعث می‌شود تا صادرکنندگان توان صادرات را داشته باشند؛ در مرزهای چذابه و شلمچه و خرمشهر باید شرایط برای ایجاد رغبت بیشتر صادرات فراهم شود.
وی با اشاره به نصب دستگاه ایکس ری در مرز شلمچه افزود: این دستگاه با صرف اعتبار زیادی تهیه و در این مرز نصب شد اما متاسفانه به دلیل ناهماهنگی و همکاری نکردن برخی دستگاه‌ها، با گذشت ۲ ماه از نصب هنوز راه‌اندازی نشده است.
وی گفت: بخشی نگری دستگاه‌ها مشکلات زیادی را بر سر راه فعالیت‌های اقتصادی استان ایجاد می‌کند.
استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به وقوع چند مورد سرقت از صادرکنندگان در مرز شلمچه بیان کرد: فضایی باید در اختیار هنگ مرزی برای تامین امنیت در این مرز اختصاص داده شود تا از وقوع اینگونه حوادث جلوگیری شود.
دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر نیز در این نشست بیان کرد: سرقت از کامیون‌های صادراتی در مرز شلمچه بسیار نگران کننده شده است و بسیاری از صادرکنندگان و رانندگان دیگر رغبتی برای فعالیت در این مرز ندارند.
کامران مالکیان افزود: مرز شلمچه برای فعالیت‌های اقتصادی در طول هفته از روز یکشنبه تا چهارشنبه فعال است و درخواست اضافه شدن روزهای شنبه و پنجشنبه برای فعالیت در این مرز را داریم.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز نیز با اشاره به میزان صادرات از مرز چذابه در ۲ ماه گذشته بیان کرد: در مرداد امسال ۱۰۸ کامیون و در شهریور تاکنون ۶۷۶ کامیون صادراتی از مرز چذابه به کشور عراق وارد شدند که عمده کالاهای صادراتی به عراق سیمان سفید، گچ، سنگ مرر و مواد خوراکی بوده است.
شهلا عموری گفت: عراق واردات گوجه فرنگی به کشور خود را ممنوع کرده و چند کامیون روز چهارشنبه گذشته گوجه بارگیری کردند که از ورود آنها به عراق جلوگیری شد.
وی در ادامه با اشاره به پیمان سپاری ارزی صادرکنندگان بیان کرد: سامانه برای برگشت ارز صادر کنندگان بسته است و همین موضوع مشکلاتی را برای صادرکنندگان ایجاد کرده است.
عموری همچنین گفت: برخی مدیران برای شرکت در این کارگروه احترامی قایل نیستند.
دستگیری ۱۰ سارق محموله‌های صادراتی در مرز شلمچه 
فرماندار ویژه خرمشهر نیز با بیان اینکه ناامنی در مرز شلمچه وجود ندارد گفت:چند روز پیش سرقتی از یک کامیون صادراتی در مرز شلمچه انجام گرفت ، و به دستور مقام قضایی ۱۰ نفر از سارقان دستگیر شدند.
محمد حیدری افزود: با قوه قضاییه هماهنگی لازم برای تشدید اقدامات در حفظ امنیت منطقه انجام گرفته است.
منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.