×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
فرماندار اهواز: رای‌گیری شعب در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد

جمال عالمی نیسی در جمع خبرنگاران با اشاره به الزامات تعیین شده در جهت توجه به پروتکل‌های بهداشتی روز رای گیری،بیان کرد: بر اساس قانون، مدت زمان رای گیری انتخابات باید ۱۰ ساعت باشد که در صورت لزوم این مدت تمدید می‌شود؛ اما وزارت کشور در این دوره بنا ندارد چنین اقدامی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه احتمالا این تصمیم در خصوص حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه تفاوت داشته باشد، گفت: به‌دلیل شرایط جوی استان خوزستان و گرمای شدید، بر اساس قولی که مسوولان ستاد مرکزی انتخابات داده‌اند ممکن است، برای مدت محدودی، زمان رای گیری تمدید شود.

فرماندار اهواز با بیان اینکه همواره مشارکت رای دهندگان در روستاها و مناطق حاشیه نشین نسبت به مرکز شهر بیشتر بوده ، افزود: بر این اساس در شعبی که پیش‌بینی می‌شود ازدحام صورت بگیرد، ۲ صندوق رای مستقر خواهد شد.

عالمی نیسی ادامه داد: به منظور تسریع در زمان اخذ رای از سوی شهروندان و همچنین رعایت اصول بهداشتی، ثبت اثر انگشت افراد در این مرحله از انتخابات لغو شده است.

وی تعداد شعب در نظر گرفته شده برای اخذ رای در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را ۷۰۴ شعبه اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۹۰ شعبه در اهواز، ۷۸ شعبه در باوی، ۸۵ شعبه در کارون و ۵۱ شعبه در حمیدیه تعیین شده است.

فرماندار اهواز تعداد عوامل برگزاری دور دوم انتخابات مجلس یازدهم در این حوزه را ۱۵ هزار نفر بیان‌کرد و ادامه داد: تعامل و همکاری بین بخشی بسیار موفق و مناسبی بین هیات نظارت و هیات اجرایی انتخابات وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه تجربه برگزاری دوره‌های مختلف انتخابات در کشور نشان می‌دهد که مشارکت واجدان شرایط در مرحله دوم کمتر خواهد شد، گفت: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی واجدان شرایط رای باید افراد ۱۸ سال تمام یعنی متولد ۲۱ شهریور ۱۳۸۱ باشند.

عالمی نیسی افزود: تبلیغات نامزدهای این دوره از انتخابات باید در قالب فضای مجازی و میدانی باشد و ایجاد هرگونه ستاد تبلیغاتی ممنوع است.

به گفته عالم نیسی، بر اساس گزارش‌های رسیده ۲ ستاد انتخابات در شهرستان اهواز ایجاد شده بود که به‌ محض اطلاع نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام شد.

بر اساس این گزارش، شبیب جویجری و احمد سراج ۲ نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و حوزه انتخابیه اهواز هستند.

قرار بود مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۹فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و خطرات ناشی از پیامدهای آن برگزار نشد.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.