×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بهره‌برداری از پروژه‌های فاز دوم طرح آبرسانی غدیر

پروژه‌های فاز دوم طرح آبرسانی غدیر با هدف افزایش ظرفیت و پایداری آب شرب شهرستان‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان و دشت‌آزادگان امروز (۱۶ شهریورماه) با حضور معاون قرارگاه خاتم‌الانبیاء و استاندار خوزستان افتتاح شدند.
پروژه‌های فاز دوم طرح آبرسانی غدیر شامل چهار طرح از جمله اجرای خط انتقال دوم تلمبه‌خانه به مخازن فلزی ام‌الدبس و خط انتقال خروجی تا ابتدای خط اهواز، تهیه و نصب الکتروپمپ ششم تلمبه‌خانه ام‌الدبس، اجرای مخزن فلزی شماره ۲ ام‌الدبس و اجرای مخزن روباز (لاگون دوم) تلمبه‌خانه ام‌الدبس است.
اعتبار هزینه‌شده برای اجرای این طرح‌ها یک هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است و در اجرای این پروژه‌ها در مجموع ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده‌اند. کارفرمای این طرح‌ها سازمان آب و برق خوزستان و پیمانکار اجرایی، قرارگاه خاتم‌الانبیاء و موسسه اروندان هستند.
طرح آبرسانی غدیر با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انتقال آب شرب شهرهای مرکزی، جنوب و غرب استان خوزستان برای ۲۶ شهر و ۱۶۰۸ روستا در پایان دوره طرح با منبع آبگیری از دریاچه سد دز مجموعا ۴.۷ میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.
در این مراسم سردار علیرضا فخاری معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و فرهاد ایزدجو مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان حضور داشتند.
منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.