×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
پیگیری مطالبات و مشکلات صیادان بندر خرمشهر توسط رئیس مجلس

محمد باقر قالیباف صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ شهریور) در جریان نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه نمایندگان استان خوزستان، از اسکله بندر خرمشهر بازدید کرد. در جریان این بازدید وی با جمعی از پرسنل، ملوانان و صیادان این بندر گفت‌وگو کرد و در جریان مطالبات و مشکلات آنان از جمله کامل نبودن پوشش بیمه‌ای، اجرا نشدن قانون مشاغل سخت برای ملوانان و صیادان، تاثیرات منفی بیماری کرونا بر حمل و نقل دریایی، نبود حمایت دولت از این حوزه، لایروبی نکردن بندر، تامین نشدن سوخت مورد نیاز کشتی‌ها و لنج‌ها قرار گرفت.
بر اساس این گزارش قالیباف از ساختمان مرکزی بندر خرمشهر که در زمان دفاع مقدس به دست نیروهای بعثی تخریب شده بود و یکی از کشتی‌های باری پهلو گرفته در این بندر، بازدید کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از اسکله بندر خرمشهر، این شهر را به مقصد شادگان ترک کرد.
بندر خرمشهر، دومین بندر کانتینری کشور است که ظرفیت پذیرش کشتی‌هایی با آبخور ۶ متری دارد. همچنین ظرفیت این بندر برای تخلیه کالای عمومی بین ۴ تا ۶ هزار تن در روز است.
گفتنی است بندر خرمشهر به دلیل نزدیک بودن به پالایشگاه آبادان و صنایع فولاد خوزستان، استقرار در کنار رود اروند و همچنین همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک، مسیر اصلی و پایانه مناسب برای کشورهای منطقه محسوب می‌شود.
منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.