×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
انعقاد ۱۴۳ قرارداد سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خوزستان

اخلاق محمدیان بیان کرد: با توجه به قراردادهای منعقده با سرمایه گذاران جهت واگذاری زمین از ابتدای امسال تاکنون این تعداد سرمایه‌گذار جذب شده که با این آمار در شرایط خوبی قرار داریم.

وی گفت: واحدهای صنعتی کوچک و متوسط بعد از استقرار به دلیل نو پا بودن نیازمند حمایت‌های مختلفی به منظور افزایش درصد موفقیت و کاهش ریسک پذیری را دارند به همین منظور شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان اقدام به حمایت از واحدها در زمینه‌های ؛آموزشی ، تأمین مالی ، برنامه‌های،توسعه‌ای بازار، حمایت جهت حضور و بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و خارجی، کمک به تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی، کمک به ایده‌های نو در راستای صنایع کوچک و متوسط، بررسی ومشاوره وعارضه‌یابی واحدها و ارائه راهکارهای مختلف برای رفع موانع تولید می نماید که تنها بخشی از حمایت‌های این شرکت است.

محمدیان ادامه داد: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گروه‌های محتلف صنایع مستقر هستند که با توجه به پتانسیل‌ها واولویت‌های سرمایه گذاری در خوزستان بیشتر این صنایع در بخش‌های ساخت قطعات فلزی ، شیمیایی وغذایی فعال هستند که عمده تولید و اشتغال در شهرک های صنعتی مربوط به این صنایع است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در ادامه با اشاره به مشکلات فراروی صنایع کوچک بیان کرد: کمبود سرمایه در گردش و همچنین تسهیلات به منظور به روز رسانی ماشین آلات از جانب بانک ها، دسترسی نداشتن آسان به مواد اولیه، بحث‌های بیمه ای و مالیاتی ،بدهی‌های بانکی همراه با سود و جریمه‌های مکرر از جمله این مشکلات است که اقدامات خوبی در این بخش به منظور حمایت واحدهای صنعتی امسال صورت گرفته است.

وی گفت: پرداخت نکردن مطالبات واحدهای صنعتی توسط دستگاه ها و ارگان‌های دولتی نیز از دیگر مشکلات صنایع کوچک است.

در استان خوزستان ۳۴ شهرک و ۳۹ ناحیه صنعتی وجود دارد که در ۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی واگذاری زمین به متقاضیان صورت می‌گیرد و بقیه در حال احداث و تکمیل زیرساخت‌های اولیه هستند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.