×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
کرونا، تاثیری در عملیات حفاری چاه‌های نفت و گاز ایران نداشته است

سیدعبدالله موسوی امروز (۷ تیرماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شیوع کرونا، تاثیری در روند عملیات حفاری چاه‌های نفت و گاز کشور در خشکی و دریا نداشته است؛ در شرایط شیوع کرونا، همه اقدامات و کارها با رعایت دقیق پروتکل‌ها و ابلاغیه‌های بهداشتی کشوری و صنعت نفت و در راستای اقدامات پیشگیرانه و مقابله با بیماری کووید – ۱۹ انجام می‌شود.

وی افزود: با تمهیدات به کار گرفته شده، غربالگری و تست روزانه سلامت کارکنان اقماری، نیروهای ماموریتی، پشتیبانی و ستادی انجام می‌شود تا در تحقق اهداف و برنامه‌های تبیین‌شده صنعت نفت وقفه‌ای ایجاد نشود و کار با روال عادی استمرار یابد.

موسوی بیان کرد: افزایش بهره‌وری و کارایی بیش از پیش شرکت، مورد تاکید وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران است و ملی حفاری تمام تمرکز خود را در سال جهش تولید بر محورهای توسعه‌ای و کیفیت‌بخشی به خدمات به موازات کمیت و کیفیت کار گذاشته است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شرکت در اجرای پروژه‌های حفاری، گفت: برنامه‌های این شرکت در به کارگیری دکل‌های حفاری، بازاریابی، روزآمدسازی تجهیزات با استفاده از امکانات شرکت و هم‌افزایی با سازندگان و صنعتگران داخلی بر اساس جدول کاری دنبال می‌شود. همه این اقدامات با اتخاذ راهکارهای بهداشتی و خودمراقبتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، شرایط ایمن برای استمرار کار ایجاد کرده است.

وی با اشاره به بسیج امکانات شرکت در بخش‌های مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست، اداره فوریت‌های پزشکی و مدیریت منابع انسانی و همکاری بخش‌های عملیاتی و پشتیبانی، گفت: در عمل با توجه به اشتغال بالغ بر ۱۵ هزار نفر در شرکت ملی حفاری ایران، به استناد پایش کارشناسان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، این شرکت از نظر اقدامات پیشگیرانه و نتایج حاصل از آن با توجه به وسعت عملیاتی از وضعیت خوبی برخوردار است.

موسوی بیان کرد: فرهنگ‌سازی، ارائه آموزش‌های بهداشتی به کارکنان قبل از اعزام به مناطق عملیاتی و در حین کار و بیش از ۳۱ هزار بار گندزدایی محیط‌های کاری و شهرک‌های سازمانی از اقدامات مهم در راستای حفظ سلامت مجموعه کارکنان و خانواده‌های آنان در شرکت ملی حفاری ایران است.

وی افزود: انجام بیش از ۴۴ هزار مورد پایش و غربالگری کارکنان دستگاه‌های حفاری و نیروهایی که به صورت ماموریت به موقعیت دکل‌ها اعزام می‌شوند، ارسال و توزیع بیش از ۳۵۴ هزار ماسک و دستکش و ۱۶ هزار لیتر مواد ضدعفونی و بررسی مستمر سلامت کارکنان توسط پزشکان مقیم در مناطق عملیاتی از دیگر اقدامات در ارتباط با پیشگیری موثر و مقابله با تبعات شیوع ویروس کرونا است.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.