×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
با کوتاه کردن دست قاچاقچیان به جهش تولید کمک می‌کنیم

نعمت‌الله بیراوندی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد اظهار کرد: تعزیرات حکومتی ایجاد شده تا به شکایات افراد حقیقی و حقوقی در اسرع وقت و بدون پرداخت هرگونه هزینه‌ای رسیدگی کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان در رابطه با خدمات تعزیرات در راستای رونق بخشیدن به جهش تولید عنوان کرد: سایر دستگاه‌ها میتوانند مواد اولیه را برای صنعتگر و تولیدکننده فراهم کنند اما ما با کوتاه کردن دست قاچاقچی از عرصه کسب‌وکار به حمایت از جهش تولید کمک خواهیم کرد.

وی افزود: قاچاق تهدید بسیار عملیاتی برای اشتغال و تولید داخلی است که در تعزیرات حکومتی با آن مبارزه خواهیم کرد تا کسبه، بازاریان و تولیدکنندگان در فضایی با امنیت اقتصادی به وظایف خود بپردازند.

بیراوندی در پاسخ به وضعیت پرونده‌ها‌ی ارزیابی بیان کرد: طی سال ۹۸ در حوزه‌های کالا، قاچاق کالا و ارز و  همچنین بهداشت، دارو و درمان ۱۷ هزار و ۲۲۱ پرونده به تعزیرات ارجاع داده شده است که ۱۶ هزار و ۹۹۰ پرونده با محکومیت بیش از ۱۵ میلیارد تومان مختومه اعلام شد.

وی افزود: بیشترین تخلف سال گذشته مربوط به عدم درج قیمت و در رتبه دوم مربوط به گرانفروشی بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان ضمن اشاره به اهمیت بازرسی‌ها بیان کرد: در سال ۹۸ مجموع یک هزار و ۲۰۳ اکیپ برای بازرسی تشکیل و یک هزار و ۵۳۶ واحد متخلف شناسایی شد.

وی افزود: همچنین ضمن بازرسی‌ها به یک هزار و ۴۰۳ واحد تذکر داده شد.

بیراوندی در تشریح آماری تعداد شکواییه‌ها و گزارشات ثبت شده در سامانه ۱۳۵ عنوان کرد: در سال ۹۸، ۵۷۱ مورد ثبت شد که ۳۲۵ مورد شکواییه و ۱۴۴ مورد گزارش بوده است.

وی افزود: در سه ماهه اول سال ۹۹ نیز در مجموع ۱۶۴ شکواییه و گزارش در سامانه ثبت شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان در رابطه با گشت‌های سه ماهه اول سال ۹۹ گفت: این گشت‌ها بیشتر رنگ و بوی مقابله با کرونا و تخلفات حوزه بهداشت و درمان را داشت که ۹۱ اکیپ اعزام و ۵۰۴ بازرسی‌ انجام و ۱۸۸ واحد متخلف شناسایی شده است.

بیراوندی با بیان اینکه در حال حاضر کمبودی از لحاظ ملزومات پزشکی در استان احساس نمیشود گفت: در اوایل شیوع کرونا ۱۷۹ پرونده در رابطه با احتکار، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه ماسک، ژل و مواد ضدعفونی را داشتیم که تا آخر خرداد سال جاری ۱۶۷ پرونده مختومه اعلام شد و ۱۲ پرونده دیگر در دست رسیدگی است.

وی افزود: ماسک‌های کشف شده در ابتدا در اختیار مدافعان سلامت که در خط مقدم جبهه مقابله با کرونا بودند قرار گرفت و به مرور در اختیار مردم قرار گرفت اما در حال حاضر کمبود ماسک نداریم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان بیان کرد: استان خوزستان با توجه به اینکه حالت مرکزی برای استان‌های جنوبی و نقطه استراتژی برای وصل شدن به استان‌های مرکزی است خودروهای شوتی برای جابه‌جایی کالا به مراکز کشور از آن عبور میکنند و عمده قاچاق  از طریق خودروهای شوتی است که دوستان نیروی انتطامی کشف و به تعزیرات معرفی میکنند.

وی افزود: اما تمام توجه و دقت ما در استان به این مطلب است که اجازه ندهیم خوزستان به عنوان معبری برای قاچاق تبدیل شود و در این راستا آسیب شناسی‌های حاصل از پرونده ها را به کمیسیون مبارزه با قاچاق استان ارسال میکنیم.

بیراوندی گفت: هرچند وضعیت اشتعال در استان مطلوب نیست اما جوانان وقتی به سمت قاچاق حرکت میکنند گرفتاری‌هایی برای خود و خانواده‌هایشان ایجاد خواهند کرد و عواقب خوبی در انتطارشان نیست چرا که برخوردها در حوزه مبارزه با قاچاق، خشن و غیرمنعطف است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی در پاسخ به وضعیت پرونده کولرهای نیا عنوان کرد: تا قریب به سه ماه گدشته ما با پرونده کولرهای نیا به عنوان پرونده‌ای با رای قطعی مواجه بودیم اما اخیرا به لحاظ صدور دستور توقف اجرای حکم از سوی رییس قوه قضاییه،ایرادی در پرونده گرفته شد و با توقف اجرای حکم مواجهیم تا مرحله‌ای برای رسیدگی طی شود.

وی افزود: شائبه‌ای وجود ندارد و مراحل قانونی پرونده طی و حتی بخشی از حریمه وصول شده است اما قاعده‌ای وجود دارد که اگر ایرادی به پرونده‌ای وارد شود اعاده دادرسی انجام شود، مسئله‌ای که ممکن است برای هر پرونده‌ای پیش بیاید و در پایان ما حکم را اجرا خواهیم کرد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.