×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
ظرفیت تخت‌های کرونا در خوزستان در مرز تکمیل است

دکتر علیرضا افشار با اشاره به روند افزایش مجدد شیوع کرونا در ماه‌های گذشته اظهار کرد: مقداری پیش‌بینی‌ها درست از آب درنیامد. فکر می‌کردیم پس از پایان ماه رمضان شاهد کاهش ابتلا و مراجعه‌کنندگان باشیم. رفتارهای ویروس ناشناخته بود؛ همه فکر می‌کردند با افزایش دما، میزان سرایت ویروس کاهش می‌یابد که دقیقا برعکس شد.
وی افزود: پس از دو سه ماه قرنطینگی نیز مردم تقریبا خسته شدند و مراسمات برگزار و فاصله‌گذاری اجتماعی کمتر رعایت شد بنابراین همچنان پیک بیماری فزاینده بود.
افشار با اشاره به گسترش شیوع کرونا در خوزستان در مدت دو ماه گذشته بیان کرد: در مدتی که پیک بیماری در خوزستان شروع شد، نیازهایی که مسئولان استانی داشتند در سریع‌ترین زمان توسط وزارت بهداشت تامین شد.
نماینده وزیر بهداشت در امور اجرایی کرونا در خوزستان گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و نیازهای دانشگاه علوم پزشکی اهواز، وزارت بهداشت نیازها را تامین کرد. با افزایش بیماران، فعلا در خوزستان کمبود تخت نداریم اما داریم به مرز پر شدن ظرفیت‌های تعریف‌شده نزدیک می‌شویم.
وی افزود: در این راستا باید ظرفیت‌های بلااستفاده را دوباره به کار بگیریم تا ظرفیت خالی مورد نیاز ایجاد شود که این کار در حال انجام است. از سوی وزیر بهداشت نیز دستوراتی برای اختصاص بخش‌هایی از مراکز دانشگاهی، صادر شده است تا کیفیت درمان افزایش یابد.
مشاور وزیر بهداشت بیان کرد: احساس کردیم در خوزستان به تبادل اطلاعات و تجربیات نیاز داریم که در این راستا یک تیم درمانی خبره و اساتید فوکال پوینت علمی از دانشگاه تهران دعوت شده‌اند که در خوزستان حضور یابند تا بررسی‌هایی انجام دهند و به اساتید خوزستانی کمک کنند. اگر نیازی به کمک مضاعف در بحث علمی و تجهیزاتی باشد نیز وزارت بهداشت کمک می‌کند.
وی که شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، در پاسخ به پرسشی در خصوص اعلام آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در یکی از استان‌های کشور در حالی که مسئولین خوزستانی اجازه ارائه این آمار را ندارند، گفت: در جریان این مساله نیستم.
منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.