×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
خبر تاسف بار برای صنایع نفت و فولاد در استان خوزستان

در حالیکه صدای العطش مردم خوزستان در تونل های انتقال آب به اصفهان گم می شود بزرگترین پروژه نورد گرم مبارکه اصفهان با هدف تولید ورق های انتقال نفت و گاز و برای ورود و سیطره اصفهان بر صنعت نفت توسط وزیر صمت کلنگ زنی می شود.
صنعت نفتی که از آن برای خوزستان فقط خاطره چاه نمره یک مسجد سلیمان و فلرهای آلاینده اطراف اهواز و آب های جیوه آلود خورموسی و شکاف اجتماعی دردناک حاشیه های شهرهایش بجای مانده است.
ولی این نفت در صنایع کوچک و اشتغال آفرین، تمام سهم خود را به استانهای اصفهان، البرز ، مرکزی و … ادا کرده است.
کویر مرکزی با تجمیع صنایع آب بری مانند فولاد و پتروشیمی، در کنار صنعت قطعه سازی و کشاورزی بیش از پیش حیات اقتصادی و صنعتی ایران را به خود وابسته می کند تا در آینده سهم بیشتری از توسعه ملی طلب کند و این همصدایی همواره با سرودی واحد از تمام اجزا اداری – سیاسی این منطقه به گوش می رسد و همه اینها در حالی است که طرح های توسعه ای استان با سنگ اندازی های ملی و محلی ناکام می مانند.
بازنده این بازی در سال های آینده فقط شرکت های مناطق نفت خیز جنوب، فولاد خوزستان، لوله سازی، فولاد اکسین و.. نیستند بلکه بازنده اصلی خوزستان و مردمش هستند که باید در اینجا بیکاری و بحران های مختلف را تجربه کنند و رفاه و آبادی را در کویر مرکزی جستجو کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.