×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
چه شرایطی یک نمونه تست کرونا را “ابطال” می‌کند؟

کتر امیر دانیالی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر مفقود شدن ۱۱ هزار نمونه تست کرونا در خوزستان، اظهار کرد: تفاوت مفقود شدن نمونه‌ها با ابطال نمونه‌ها بسیار زیاد است؛ عددی که در برنامه قبلی عنوان شد، مربوط به مفقود شدن نبود بلکه مغایرتی بوده است بین سامانه آزمون و سامانه سیب و این مساله، به معنی مفقود شدن نمونه‌ها نیست.

وی افزود: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت برخی موارد مطلقا نباید مورد آزمایش قرار بگیرند؛ به طور مثال اگر حجم نمونه کمتر از میزان استاندارد باشد یا محیط دچار عفونت ثانویه باشد، نمونه آزمایش نخواهد شد. اگر حین انتقال لوله‌های آزمایشگاهی پلاستیکی نیز یکی از این لوله‌ها باز شود لوله‌های دیگر آلوده می‌شوند و امکان آزمایش کردن دیگر نمونه‌ها نیست. باز شدن لوله‌های آزمایشگاهی پلاستیکی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در آزمایشگاه کرونا است.

مسئول آزمایشگاه‌های ۲ و ۳ کرونا در اهواز گفت: درصورت عدم همخوانی مشخصات بیمار یا باز شدن لوله‌ها، نمونه‌ها تحویل گرفته نمی‌شوند و پس از صورت‌جلسه، نمونه‌ها با مشخصات کامل برگردانده می‌شوند. بسیاری از مواردی که سبب ابطال نمونه می‌شود در همان زمان تحویل نمونه، مشخص هستند.

وی که شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با اشاره به ترس برخی افراد برای نمونه‌گیری، بیان کرد: اگر نمونه‌گیری آرام و در محیط بی‌استرس انجام شود، کار آسانی است و پس از فرآیند نمونه‌گیری، نمونه وارد آزمایشگاه می‌شود و در صورت قابلیت آزمایش، حداکثر در مدت ۴۸ ساعت جواب آزمایش داده خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.