×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بخش خصوصی به تامین کالا در بازار خوزستان کمک کند

امیر حسین نظری در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل سازمان صمت در اهواز بیان کرد: ستاد تنظیم بازار در چند ماه گذشته با عرضه برنج و سایر کالاهای اساسی با نرخ دولتی و تنظیم بازاری تلاش داشته تا با افزایش قیمت این کالاها و کمبود آن در بازار مقابله کند.

وی گفت: تامین کالا در بازار تنها وظیفه ستاد تنظیم بازار نیست و اصناف و اتحادیه‌ها نیز باید در این راه به سازمان صمت کمک کنند، که متاسفانه در این بخش به خوبی ورود نکرده اند.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: از اعضای ستاد تنظیم بازار خوزستان تقاضا دارم که مشکلات در حیطه کاری خود را رصد کنند و تا جای امکان مدیران کل دستگاه‌ها در جلسات تنظیم بازار حضور یابند.

تصمیم برای افزایش قیمت نان در خوزستان

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان نیز بیان کرد: کمیته تخصصی قیمت گذاری نان در خوزستان، زمان افزایش قیمت نان بر اساس نرخ تعیین شده را در اوایل تیر امسال مشخص کرده است.

عبدالرحمان ناصریان افزود: بیشتر استان‌ها قیمت نان را افزایش دادند اما به دلایلی در خوزستان قیمت نان پارسال و امسال تاکنون افزایش نیافته است.

وی گفت: برای افزایش قیمت نان در خوزستان نیاز به تایید استاندار خوزستان است.

 افزایش قیمت شکر بسته‌بندی نیشکری

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان ادامه داد: با دستور استاندار خوزستان مقرر شده که سهمیه ماهانه شکر استان توسط شرکت توسعه نیشکر تامین شود اما قیمت باید بر اساس نرخ گذشته باشد.

ناصریان ادامه داد: هم اکنون قیمت هر بسته ۹۰۰ گرمی شکر از سوی شرکت توسعه و نیشکر  ۸۳ هزار ریال تعیین شده این در حالی است که باید قیمت هر بسته ۶۳ هزار ریال باشد.

وی گفت: متاسفانه شرکت‌های نیشکر خوزستان موافق به تحویل شکر با نرخ هر بسته ۹۰۰ گرمی ۶۳ هزار ریال نیستند و خواستار عرضه با قیمت جدید هستند.

وی افزود: قیمت شکر در استان‌های دیگر، پایین تر از قیمت در خوزستان است به عنوان مثال در کردستان قیمت هر بسته ۹۰۰ گرمی شکر ۷۶ هزار ریال عرضه می‌شود.

ناصریان ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان حمایت از مصرف کننده، شرکت‌های نیشکر هنوز محموله‌هایی از شکر با قیمت‌ گذشته دارند و نباید شکر را با نرخ جدید عرضه کنند.

میزان سهمیه اختصاصی شکر در یک ماه اخیر در خوزستان با نرخ تنظیم بازار به قیمت هر بسته ۹۰۰ گرمی ۵۹ هزار ریال، سه هزارو ۴۵ تن بوده است که هفته آینده آخرین محموله آن در بازار استان توزیع خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.