×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
آمادگی ارتش برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی خوزستان

امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی اظهارداشت: ظرفیت هرکدام از گردان‌های بلیات در جنوب غرب کشور ۶۰۰ نفر است که فعالیت هرچه بهتر آنها نیازمند امکانات بیشتری است.

وی ادامه داد: از مسئولان دولتی خواسته شده به منظور ارتقاء سطح تجهیزات این گردان‌ها، امکانات بیشتری در اختیار ارتش قرار بگیرد.

این فرمانده ارشد نظامی با اشاره به آتش‌سوزی‌های چند هفته جنگل‌های استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان افزود: در عملیات مهار آتش این مراتع، هشت فروند بالگرد ارتش برای جابجایی نیروی انسانی که مشغول اطفای حریق منطقه بودند، اعزام شد.

امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی تصریح‌ کرد: همچنین این گردان‌ها در مهار آتش جنگل‌های خسرج نیز از پادگان حمیدیه در کمترین فاصله زمانی به محل اعزام شدند که توانستند در مهار آتش به دیگر دستگاه‌های اجرایی استان کمک کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: باهماهنگی و تعامل ایجاد شده بین ارتش و مجموعه ستاد مدیریت بحران استان، این گردان‌ها در زمان وقوع حوادث متعدد حضور دارند.

با توجه به بارندگی‌ها امسال پوشش گیاهی مناسبی در مراتع استان رشد کرده که در پی فرا رسیدن فصل گرما و خشک شدن آنها، خطر آتش‌سوزی بخش زیادی از این مراتع را تهدید می‌کند که این خطر لزوم حفاظت هرچه بیشتر از این منابع طبیعی را دوچندان می کند.

در برخی از مواقع به دلیل انعکاس نور آفتاب، رهاسازی اشیای شیشه‌ای، بطری‌های آب معدنی در طبیعت  باعث ایجاد آتش‌سوزی می‌شود.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.