×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
صادرات کالا از خرمشهر به کویت با تغییر شیوه بسته‌بندی از سرگرفته شد

نوراله اسعدی بیان کرد: پس از شیوع کرونا و ممانعت کشور کویت از ورود شناورها به بنادر این کشور، ۲۸ فروند شناور ایرانی حامل کالاهای صادراتی از بندر خرمشهر اجازه پهلوگیری در اسکله‌های آن کشور را نداشتند.

وی افزود: از ابتدای اسفند تاکنون شناورهای کالای صادراتی پس از بازگشت از کشور کویت همچنان در اسکله‌های بندر خرمشهر متوقف بودند.

اسعدی ادامه داد:در پی موافقت بنادر کشور کویت با ورود شناورهای حامل کالای صادراتی از بندر خرمشهر کالاها مجدد تخلیه و پس از تغییر در شیوه بسته‌بندی و استافینگ و یا کیسه‌گیری در قالب کیسه جامبو در پایانه کانتینری مجهز و پیشرفته بندر خرمشهر به کشور کویت بارگیری شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص تاثیر تغییر شیوه بسته‌بندی و صادرات کالاها افزود: انجام تغییر شیوه بسته‌بندی و صادرات در راستای کاهش حل اختلافات بین صاحبان کالا و صاحبان شناورها،کاهش هزینه‌ خروج از اسکله‌ها و در نهایت منجر به کاهش خطرپذیری ایمنی در اسکله‌های بندر خرمشهر شد.

اسعدی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ Teu  کانتینر توسط سه فروند شناور به مقصد کویت بارگیری و در بنادر آن کشور تخلیه شده و سایر کالاها در حال بسته‌بندی و کیسه‌گری و همچنین چیدمان در کانتینر هستند.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره‌مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره)، سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود و به دلیل موقعیت راهبردی و نزدیکی به بازار پرمصرف کشورهای عراق و کویت به عنوان یکی از مهمترین  بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می‌آید.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.