×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
ورود فاضلاب به شبکه آب شرب منازل اهواز صحت ندارد

صادق حقیقی‌پور روز شنبه در حاشیه افتتاح پروژه اصلاح شبکه آب حصیرآباد در جمع خبرنگاران بیان کرد: در چند نقطه از شهر اهواز در ساعات پیک مصرف، شاهد افت فشار آب هستیم، سطح آب‌های زیرزمینی در اهواز بالا است و منازل از طریق پمپاژ آب را وارد شبکه خانگی می‌کنند از همین رو ممکن است علت بوی بد آب در برخی ساعات ورود آب‌های سطحی و زیرزمینی از طریق شکاف‌ها به لوله‌ها باشد.

وی ادامه داد: فرسودگی لوله‌ها و پمپاژ مستقیم آب توسط مشترکان ممکن است از علت‌های بوی بد آب در برخی نقاط باشد، مطابق قانون اجازه پمپاژ مستقیم آب از شبکه وجود ندارد و باید مخزن آب منازل به شبکه متصل شود.

مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: عمده منابع تولید آب اهواز در قسمت شمال شرق قرار دارند، ۸۰ درصد آب شرب اهواز از تصفیه خانه کیان آباد و تصفیه خانه شماره یک ملی راه تامین می‌شود.

وی ادامه داد: بیشتر مشکل آب شرب متعلق به مناطق جنوبی همچون پردیس و ملاشیه است، اصلاح شبکه آب در نقاط مختلف شهر اهواز ازجمله برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب است.

حقیقی پور درخصوص مشکل افت فشار آب منطقه پردیس اهواز یادآور شد: پردیس جزء مناطقی است که بیشترین فاصله را با منبع تامین آب دارد، از سال‌های قبل برای جبران افت فشار آن از تصفیه خانه گروه ملی استفاده می‌شد. باید با هماهنگی انجام شده حداقل در اوج پیک مصرف از تصفیه‌خانه‌های گروه ملی مجددا استفاده شود.

مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: ۷۰ خانوار ساکن در یک خیابان حصیرآباد اهواز از سال‌های گذشته مشکل تامین آب شرب داشتند که با اجرای پروژه اصلاح شبکه آب حصیرآباد این مشکل هم رفع می‌شود.

وی با اشاره به اعتبار حدود سه میلیارد ریالی این پروژه افزود: ۲۰۰ لوله پلی اتیلن و ۷۰ کیت انشعاب خانگی در این پروژه به کار رفته است.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.