×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
آغاز عملیات فاز دوم آبرسانی به غیزانیه / افتتاح پروژه آبرسانی به مشرحات

روز گذشته ۲۴ خردادماه با حضور استاندار خوزستان عملیات اجرایی فاز دوم پروژه آبرسانی به روستاهای بخش غیزانیه اهواز آغاز شد. این طرح شامل هدایت خط انتقال آب از تاسیسات روستای صفیره تا نزهه و دیگر روستاهای این منطقه است.

در فاز دوم طرح آبرسانی به غیزانیه ۲۰ کیلومتر خط انتقال ۶۰۰ میلیمتر و ۸ کیلومتر خط ۵۰۰ میلیمتر حدفاصل ایستگاه‌های تقویت فشار روستای صفیره تا نزهه اجرایی می‌شود. توسعه ایستگاه تقویت فشار نزهه نیز دیگر اقدامی است که در فاز دوم این طرح اجرایی خواهد شد.

فاز اول طرح آبرسانی به غیزانیه نیز صبح امروز با حضور استاندار خوزستان به بهره‌برداری رسید.

پروژه آبرسانی به دهستان مشرحات و هشت ‌روستای تحت پوشش نیز با حضور استاندار خوزستان افتتاح شد.

طول خط ‌این پروژه ۲۵ کیلومتر و شبکه اجرا شده برای آبرسانی به روستاهای دهستان مشرحات، ۱۸ کیلومتر است و در ایستگاه پمپاژ این طرح چهار دستگاه پمپ نصب شده است. در این طرح، میزان آب تولید شده ۲۲۰۰ متر مکعب در شبانه روز است و بالغ بر ۵ هزار نفر تحت پوشش آن قرار گرفته‌اند.

غلامرضا شریعتی در حاشیه کلنگ‌زنی فاز دوم طرح آبرسانی به غیزانیه اظهار کرد: صبح امروز طرح آبرسانی به غیزانیه بزرگ‌ در مجتمع‌ آبرسانی شیبان آغاز شد و تامین آب در این منطقه از ۹ هزار مترمکعب در شبانه روز به ۱۷ هزار مترمکعب افزایش یافت.

وی افزود: پروژه آبرسانی از صفیره به نزهه با ۲۸ کیلومتر طول که هشت کیلومتر آن در گذشته انجام شده، اکنون برای اجرای ۲۰ کیلومتر باقی مانده آغاز شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: پیمانکار این طرح، پیمانکار توانمندی است و قرار است کار را در پنج جبهه آغاز کند تا روند کار با سرعت بیشتری پیش رود. به مردم منطقه قول داده‌ایم در مدت ۴۵ تا ۵۰ روز آینده این طرح تکمیل شود و آب مورد نیاز بخش غیزانیه برای ۲۰ سال آینده تامین شود.

وی افزود: امروز همچنین طرح آبرسانی به دهستان مشرحات به بهره‌برداری رسید تا به هشت روستای این دهستان نیز با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار نفر آبرسانی شود.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.