×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
فرمانده سپاه ولیعصر(عج): مشکل آب غیزانیه تنها با اجرای فاز دوم برطرف می‌شود

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از منطقه غیزانیه در جمع خبرنگاران بیان کرد: تامین آب منطقه غیزانیه  از مشکلات عمده ای بوده که در هفته‌های اخیر تعدادی از دستگاه‌ها را درگیر کرده و همه تلاش می‌کنند تا هر چه سریعتر در حوزه آبرسانی اقدامات موثری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از عمده مشکلات این منطقه در زمنیه آبرسانی ، بحث زیرساخت‌های  انشعاب آبی است که از رودخانه کارون وارد این منطقه می‌شود افزود: تاکنون گام نخست شبکه آبرسانی به غیزانیه انجام شده اما هنوز در زمینه آبرسانی اتفاق خوبی صورت نگرفته است.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: وعده‌هایی داده شده تا روز شنبه آینده آب وارد شبکه شود و اگر این اقدام صورت گیرد بخشی از مشکلات برطرف می شود و باقی مانده کار انجام ۲۸ کیلومتر شبکه آبرسانی در گام دوم است که امید است مسوولان مربوطه و به ویژه وزارت نیرو در این زمینه تلاش مضاعفی صورت دهند.

وی بیان کرد: اکنون دستگاه‌های دولتی، گروه‌های جهادی و خیران پای کار هستند اما موضوع اصلی رساندن آب به غیزانیه کوچک در گام دوم است که می‌تواند بسیاری از مشکلات منطقه را برطرف کند تا دیگر نیازی به آبرسانی با تانکر نباشد.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور افزود: وزارت نیرو ، دولت و خیران در کنار سپاه همگی باید در این زمینه تلاش کنیم تا برای آبرسانی دیگر نیازی به اقدامات کوتاه مدت نداشته باشیم.

وی همچنین به خدمت رسانی به مددجویان در این منطقه اشاره کرد و گفت: آب شرب و مصرف دام در این منطقه مشترک بوده و بسیاری از مردم از جمله مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، با این مشکل جدی روبه رو بودند که اکنون تعدادی تانکر در اختیار آنها قرار گرفته تا بتوانند آب شرب را از مصرف آب دام جدا کنند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان بیان کرد: روستاهای خوزستان تامین کننده گوشت، گندم و سایر محصولات کشاورزی هستند و اگر نیازهای آنها تامین نشود آنها نیز در زمینه تامین این محصولات با مشکل روبه رو می‌شوند که تبعات منفی آن برای استان است.

وی گفت: رسیدگی نکردن به روستاها ، حاشیه‌نشینی را افزایش می‌دهد و مشکلات استان بیشتر می‌شود و اگر می‌خواهیم روستاها تخلیه نشود باید به آنها رسیدگی شود.

مردم بخش غیزانیه سوم خرداد جاری در اعتراض به مشکل آب آشامیدنی این بخش و نیز اجرا نشدن طرح آبرسانی به این منطقه پرجمعیت تجمع کردند.
بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آنها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آنها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

رییس جمهوری نهم خرداد امسال به وزیر نیرو دستور داد حل کامل و سریع مشکل آب منطقه غیزانیه اهواز را به صورت مستمر پیگیری کند.

در ۲۱خرداد اعلام شد که آب به مدار نخستین روستای غیزانیه رسید و اعتبارات قابل توجهی نیز در این خصوص برای تکمیل کردن این پروژه در نظرگرفته شده است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.