×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
فعالیت کانون‌های اشاعه ویروس کرونا در شهر اهواز

محمدرضا ایزدی با اشاره به بازگشایی ادارات و فعالیت اصناف در اهواز، اظهار کرد: شرایط به گونه‌ای است که کرونا گریبانگیر مردم کل جهان شده است و شاید تا دو سال دیگر، درگیر این ویروس باشیم. اگر قرار باشد اقتصاد قفل شود و همه اصناف و ادارات تعطیل باشند، چرخ اقتصاد نمی‌چرخد بنابراین راهی جز بازگشایی اصناف و ادارات با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست.

وی افزود: اگر برای مدتی مثلا دو سه هفته یا چند ماه با این ویروس درگیر بودیم، شاید امکان تعطیلی مطلق وجود داشت اما در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد. به عنوان مثال در حال حاضر ۱۰ هزار نیرو در شهرداری اهواز در حال فعالیت هستند و خدمات رفت و روب، جمع‌آوری زباله و موارد دیگر را انجام می‌دهند و تعطیلی این فعالیت‌ها حتی برای یک روز مقدور نیست.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به فعالیت مشاغل کاذب در اهواز در روزهای تعطیلی اصناف، گفت: برای جمع‌آوری مشاغل کاذب باید همه دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، دادستانی و بهداشت همکاری داشته باشند. شهرداری به تنهایی در این زمینه نمی‌تواند اقدام کند زیرا با سیلی از تهاجمات مواجه می‌شود با این حال، متاسفانه در مجموع مدیریت کلان شهری اهواز نیز در این موضوع، ضعیف عمل کرده است.

ایزدی بیان کرد: در حال حاضر در روزهای اوج شیوع کرونا، شاهد فعالیت بازارچه‌های غیربهداشتی، عرضه‌کنندگان قلیان، پرنده‌فروشان و دیگر مشاغل کاذب در اهواز هستیم.

وی با اشاره به عرضه قلیان در پارک‌ها در شرایط کرونایی، گفت: منبع شیوع ویروس کرونا در اهواز، بازارچه‌های غیربهداشتی، عرضه قلیان در پارک‌ها و فعالیت مشاغل کاذب است؛ مشاغل کاذب، کانون اشاعه این ویروس هستند.

عضو شورای شهر اهواز افزود: یکی از عوامل اصلی انتشار ویروس، عرضه قلیان در پارک‌ها است زیرا مصرف قلیان در پارک و انتشار دود ناشی از استفاده از قلیان، موجب انتقال ویروس می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی فعالیت مشاغل کاذب، به نظر می‌رسد در آینده شرایط خوبی از نظر شیوع کرونا در شهر اهواز نخواهیم داشت.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.