×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
جهش تولید در سال جاری توسط توسعه نیشکر محقق می شود

عبدعلی ناصری امروز دوشنبه(۵ خردادماه) به ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله این شرکت پرداخت و اظهار کرد: شرکت در یک سال گذشته با فراز و نشیب های زیادی روبرو بود، به طوری که در سیل فروردین ماه ۹۸ حدود ۴۰ هزار هکتار از اراضی شرکت های توسعه نیشکر و صنایع جانبی از بین رفت.

وی با بیان اینکه سیل سال گذشته حدود پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به اراضی توسعه نیشکر خسارت وارد کرد، افزود: بازسازی اراضی آسیب دیده نیازمند هزینه بسیار زیادی بود که منابع خارجی برای تامین آن وجود نداشت؛ بر همین اساس با تکیه بر منابع و توان داخلی شرکت به جهت جبران بخشی از این خسارات ۲۲ هزار و ۶۲۱ هکتار افزایش کشت را در صورت کار قرار داده و به اجرا در آوردیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه داد: بیش از هفت هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی به کشت محصولات غیر نیشکری اختصاص داده شد که سهم گندم چهار هزار و ۳۰۰ هکتار، کلزا ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار، چغندر ۹۵ هکتار و آفتابگردان ۵۴۳ هکتار بوده است.

وی در ادامه یادآور شد: حدود ۱۰ هزار هکتار از مجموع ۴۰ هزار هکتار آسیب دیده نیز مجددا برای کشت نیشکر مورد استفاده قرار گرفت.

تولید ۳۰۴ هزار تن شکر در سال ۹۸

ناصری با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۳۰۴ هزار تن شکر تولید شد، عنوان کرد: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اقداماتی که انجام داد ضمن رونق تولید، پیش نیازهای جهش تولید را فراهم کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در سالجاری تولید بالغ بر ۵۰۰ هزار تن شکر در برنامه و اولویت شرکت های کشت و صنعت توسعه نیشکر قرار داشته و با توجه به ذخایر آب کافی، امکان تحقق این هدف وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیان کرد: پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۰ به ظرفیت تولید ۷۰۰ هزار تن شکر در سال برسیم.

افزایش تولید محصولات غیر نیشکری

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۵ هزار و ۸۴۲ تن گندم تولید شده است، اضافه کرد: بیش از پنج و ۳۸۹ تن کلزا و چهار هزار و ۳۳۷ تن چغندر برداشت شده است.

ناصری همچنین افزود: پیش بینی می شود امسال ۱.۵ تن از محصول آفتابگردان در هر هکتار برداشت شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به تشریح اقدامات دیگر این شرکت اشاره و بیان کرد: کارخانه الکل سازی رازی در شرایط نرمال روزانه ۱۰۰ هزار لیتر و سالانه حدود ۳۳ میلیون لیتر الکل با کیفیت و طبی تولید می کند که در شرایط حساس کنونی و درگیری با بیماری کرونا و با توجه به نیاز کشور این رقم به ۴۰ میلیون لیتر در سال رسیده است.

وی با بیان اینکه تصمیم های کلان استان و مدیریت استاندار خوزستان در توزیع عادلانه و منظم الکل به سایر نقاط کشور، کمک زیادی به شرکت توسعه نیشکر و کارخانه الکل سازی کرد، یادآور شد: کارخانه الکل سازی ما تامین کننده ۸۰ درصد الکل مورد نیاز کشور و ارسال به ۲۷ استان در سطح کشور به منظور تولید مواد ضدعفونی کننده بوده و از اسفند ۹۸ تا کنون بیش از ۲۰ میلیون لیتر الکل تولید و با حواله معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت در سراسر کشور توزیع شده است.

راه اندازی خطوط بسته بندی الکل

ناصری همچنین عنوان کرد: از دیگر اقدامات بزرگ شرکت توسعه نیشکر می توان به راه اندازی خط بسته بندی الکل در اندازه های یک و پنج لیتری اشاره کرد که با مصوبه شورای تامین استان ظرف مدت ۲ هفته، ابتدا خط خریداری و سپس نصب شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد الکل تولیدی این کارخانه در خوزستان توزیع شده است، گفت: مابقی الکل در سطح کشور توزیع شده است؛ چهار استان شامل آذربایجان غربی، ایلام، اردبیل و خراسان شمالی به دلیل داشتن کارخانجات تولید الکل نیازی به الکل های کارخانه الکل سازی رازی نداشتند.

تولید ۱۰ هزار تن خمیرمایه در سال ۹۸

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تشریح کرد: علاوه بر اقدامات ذکر شده، حدود یک هزار تن خمیرمایه در شرکت های زیرمجموعه تولید و بلافاصله عرضه می شود.

وی در ادامه مطلب فوق عنوان کرد: خمیرمایه های تولیدی بدون انبار کردن و بر اساس نیاز تولید می شود؛ در سال گذشته ۱۰ هزار تن خمیرمایه جهت مصارف داخلی و صادرات، تولید و عرضه شد.

ناصری به راه اندازی خط تولید گاز CO2 در مرداد ۹۸ اشاره و بیان کرد: روزانه ۲۴ تن گاز CO2 تولید و به فروش می رسد که در ایام کرونا تقاضا برای این گاز کم شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: گاز CO2 در مصارف دارویی، تهیه نوشابه و سایر نوشیدنی های گازدار، مواد غذایی مختلف از جمله مورد استفاده در هواپیما و همچنین مصارف بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت توسعه نیشکر، تنها تولیدکننده شکر دارویی در خاورمیانه

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی میزان‌ تولید شکر دارویی را ۷ هزار تن در سال عنوان کرد و گفت: شرکت توسعه نیشکر توانایی تولید ۱۰ هزار تن شکر دارویی را در سال دارد.

وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: شرکت توسعه نیشکر تنها تولید کننده شکر دارویی در خاورمیانه است و با توجه به توانایی تولید ۱۰ هزارتن در سال علاوه بر تامین نیاز داخل امکان صادرات در این بخش نیز وجود دارد که به دلیل تحریم‌ ها در حال حاضر انجام نمی شود.

ناصری ادامه داد: کارخانه کاغذ سازی با ظرفیت ۲۴۰ هزار تن در سال نیز با همکاری و سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کلنگ‌ زنی شد که در حال تهیه ماشین آلات از خارج از کشور است .

وی با بیان اینکه تامین کننده حواله های شکر وزارت صمت هستیم، افزود: با توجه به آخرین ابلاغیه وزارت صمت وظیفه تامین شکر استان های آذربایجان غربی و شرقی، تهران، خراسان رضوی، فارس، قزوین، کرمان و مازندران بر عهده ما گذاشته شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اذعان کرد: طبق در خواست ها در سال ۹۸ بر اساس حواله های صمت استان شکر مورد نیاز هر ماه بطور میانگین حدود ۳ هزار تن از شکر های خوزستان را تامین کرده که در اسفند ۹۸ این سهمیه بر اساس حواله ها ۶ هزار و ۵۰۰ تن بود که به در خواست ها شکر مورد نیاز تخصیص داده شد.

وی افزود: طی پیگیری های استاندار خوزستان قرار شد که ماهانه شرکت توسعه نیشکر ۲ هزار ۷۰۰ تن شکر به صورت بسته های ۹۰۰ گرمی و ۲ کیلو ۷۰۰ گرمی به بازار خوزستان عرضه کند.

ناصری اضافه کرد: همچنین قرار شد تامین یک هزار و ۳۰۰ تن شکر در ماه برعهده شرکت کشت و صنعت کارون و ۸۰۰ تن نیز توسط شرکت بازرگانی دولتی به عنوان رزرو و کمکی در انبارها باشد.

تشریح اقدامات مقابله با بیماری کرونا

وی با اشاره به اینکه با شیوع کرونا ستاد مقابله با این بیماری در شرکت تشکیل شد، گفت: در واحد های تصفیه به علت تردد بالا علاوه رعایت پروتکل ها و اندازه‌گیری تب، ضربان قلب و میزان اکسیژن افراد، ماشین راننده ها ضدعفونی شده و استراحت گاه جداگانه ای نیز برای آن ها تدارک دیده شده است.

وی در ادامه تشریح‌ کرد: علاوه بر اینکه برای مصارف در محل کار ماسک و الکل در اختیار پرسنل قرار داده می شد برای مصارف شخصی و خانگی نیز هر دو هفته یک لیتر در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه کمک‌ هایی نیز به گروه های جهادی، علوم‌پزشکی و بسیج پزشکان شد، افزود: این کمک ها از قبیل الکل، مواد ضدعفونی کننده، تب سنج و نظیر آن بوده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهاد کرد: حدود ۴۰ هزار لیتر الکل رایگان در اختیار سازمان های مختلف قرار داده شده و حدود ۸۰ هزار لیتر الکل نیز در بین پرسنل برای مصرف در محل کار توزیع شد.

ناصری قیمت فعلی شکر با ارز نیمایی را بین ۶ هزار و ۲۰۰ الی ۶ هزار و ۳۰۰ تومان عنوان کرد و بیان کرد: وزارت صمت برای شکر تولید داخل قیمتی تعیین نکرده است و به این دلیل تولید کننده قدرت تشخیص اینکه آیا تولید برای آن به صرفه است را ندارد.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۲۰ هزار نفر به طور مستقیم در مجموعه شرکت توسعه نیشکر مشغول به کار بوده که حدود ۹۹.۶ درصد پرسنل بومی هستند.

گفتنی است؛ هنوز بابت خسارات وارد شده به شرکت های توسعه نیشکر در سیل اخیر، اعتباراتی در نظر گرفته نشده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.