×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
مدیریت شهری و سرمایه اجتماعی شورا

در روزهای اخیر برخی ها با انتشار مطالبی بی پایه و اساس، درصدد تحت الشعاع قرار دادن تلاش های ارزنده مدیریت شهری اهواز در اجرای پروژه های عمرانی و بویژه نهضت آسفالت در مناطق مختلف و متعدد شهر هستند.
این در حالی است که با وجود مشکلات اقتصادی، این حجم از پروژه های عمرانی با این وسعت کم نظیر بوده و موجبات رضایت مندی مردم بویژه در برخی مناطق محروم را فراهم کرده است.
متاسفانه برخی افراد بجای نقد منصفانه و لحاظ جمیع شرایط اقتصادی و کاهش ساخت و سازها، محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی های تحمیلی مکرر در ماه های اخیر، صرفا هجمه به شهردار اهواز را در دستور کار قرار داده و مطالب بی نام و نشانی را در فضای مجازی نشر می دهند.
بنظر می رسد در شرایط موجود حمایت از مدیریت شهری اهواز برای گذار از شرایط کنونی که در کشور حاکم است، برای پیشبرد پروژه های مهمی چون روگذر چندسطحی چهارشیر و دیگر پروژه های مهم شهری لازم و ضروری ست.
کلانشهر اهواز به ثبات مدیریتی نیاز دارد و هرگونه تکانه بی موقعی می تواند روند خدمات رسانی به مردم را دچار مشکلات جدی کند.
آنهایی که دلسوز مردم اهواز هستند می بایست تلاش کنند همه متولیان امور در این شرایط همّ و غم شان متوجه رفع مشکلات مردم باشد و نه حاشیه سازی ها و تخریب ها.
در این میان نقش شورای شهر در ادامه این مسیر و تحقق مطالبات مردم بسیار مهم است و ارتباط مناسب کنونی میان شورا و مدیریت شهری می تواند به ارتقای سرمایه اجتماعی شورا در ادامه کار منجر شود.
همان گونه که می دانیم شهردار اهواز چند روزی ست به دلیل حضور مداوم در سطح شهر و نظارت مستقیم بر روند اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی به ویروس کرونا مبتلا شده و در خانه تحت درمان قرار گرفته است حال در این شرایط نیز تماس ها و جلسات خود را به شکل غیرحضوری برگزار کرده است.
شایسته است که همه اعضای شورای شهر و گروه های مرجع در این شرایط یار دوازدهم شهردار سختکوش اهواز و مدیریت شهری باشند و در این شرایط سخت دست کم چوب لای چرخ ارائه خدمات به مناطق کم برخوددار نشوند.
براستی چه کسانی از عدم ثبات مدیریت شهری در ماه های پایانی عمر شورا سود می برند ؟چه درخواست هایی از آنها توسط شهردار با پاسخ منفی مواجه شده که بعضی در پی ساختن فضایی مسموم جهت به چالش کشیدن مدیریت شهری هستند ؟
ایجاد شبهه هایی که در بیماری شهردار نشر و توزیع میشود به نفع کیست ؟اگر نقل قول شهردار از دکتر شریعتی صحت ندارد آیا روابط عمومی ایشان آن را تکذیب نمی کرد؟ آن هم در زمانیکه که به قول نگارنده میانه استاندار و شهردار شکرآب است ؟

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.