×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
مبتلا شدن و نشدن به بیماری کرونا به رفتار ما وابسته است

دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در ششمین گفتگوی زنده با مردم خوزستان که هم اکنون از شبکه صداوسیمای مرکز خوزستان در حال پخش است گفت: در یک وضعیت جهانی تقابل زیستی و کارزار نامتعارف بین انسان و ویروس کرونا هستیم و تمامی مردم کشورهای دنیا در این تقابل و رویارویی با دشمن مشترک برابرند.  اما در حوزه دولت ها هر کشوری با شیوه خودش به مقابله با این ویروس رفته است .
رئیس شورای سلامت استان خوزستان گفت: از تقابل و توقف کامل فعالیت ها برای مهار انتشار ویروس گرفته تا بی تفاوتی و عدم مداخله که نتایجی عینی آن کشور به کشور و منطقه به منطقه قابل مشاهده و قضاوت است .
دکتر شریعتی افزود: نتایج این کار زار  تاکنون ۲۵۰ هزار نفر قربانی و سه و نیم میلیون مبتلا. اگر روند مبتلایان و فوت شدگان به همین شکل ادامه پیدا کند یعنی مرگ روزانه ۵ تا ۷ هزار نفر و ابتلا بین ۷۰ تا ۹۰ هزار به طور روزانه در سطح دنیا در اواسط مردادماه جهان با آمار ۱۵ میلیون نفر مبتلا و یک میلیون فوت شده مواجه خواهد شد .
استاندار خوزستان افزود: انسان قرن بیست یکمی در دوران کرونا سلامتیش به سلامتی دیگران گره خورده است ؛ نمی شود فردی سالم بماند در حالی که همسایه او؛ همکار او ؛ عضوی از خانواده او؛ دوست او بیمار باشد. یعنی سلامت من در گروه سلامت شماست و سلامت شما در گروه سلامت دیگران ؛ جامعه
شریعتی بیان داشت : تحلیل جامعه شناسانه این وضعیت این است؛ هیچکدام از افرادی که به کرونا مبتلا شدند دوست نداشتند بیمار شوند ولی در واقعیت امر بیمار شدند؛ یا در اثر یک رفتار پرخطر و یا رعایت نکردن موازین بهداشتی و یا نخواسته از ارتباط نزدیک با دوستان و خویشان؛ برخی از این عزیزان را از دست داده ایم و راه جبران هم نداریم.
نماینده عالی دولت در استان توضیح داد: مبتلا شدن و نشدن به بیماری کرونا کاملا به رفتار ما وابسته است.  از آسمان کرونا بر کسی نازل نمی شود . این بدین معناست که این ویروس حتما از ارتباط با یک نفر دیگر انتقال می یابد.  پس راه حل این وضعیت کنترل تعاملات اجتماعی و عدم رفتار پرخطر است‌.
رئیس شورای سلامت استان خوزستان گفت: این یک اجبار و تحمیل  سختی و رنج است.  چه بخواهیم و چه نخواهیم کرونا در مبتلا کردن افراد نه به جنسیت افراد و نه قومیت افراد و نه به پایگاه اجتماعی اقتصادی افراد و نه به ثروت افراد کار دارد و نه حتی به مست و مقام سیاسی . از رئیس جمهور کشورها تا فقیرترین افراد بوده اند کسانی که مبتلا شده اند .
شریعتی ادامه داد: در کشورمان مراحل شوک اولیه و ضربه اول سرایت کرونا را در کل کشور مدیریت  و مهار کردیم که تا حدود زیادی موفقیت آمیز بود و در استان خوزستان هم تا ۱۵ فروردین نتایج مدیریت شیوع و مقابله رضایت بخش بود و تعداد بسیار کمی از شهروندان استان خوزستان مبتلا شدند اما در مرحله سازگاری و انطباق که با آغاز فعالیت های اقتصادی و اجتماعی ( فاصله گذاری اجتماعی ) شروع شد و به طور ویژه در ده روز گذشته با معضل بی تفاوتی مردم به حضور ویروس در جامعه مواجه شدیم که شاهد افزایش تعداد مبتلایان بودیم و از قبل هم افزایش مبتلایان را در این مرحله پیش بینی کرده بودیم و متناسب با آن سیاست های خود را اتخاذ نموه بودیم.
استاندار خوزستان بیان داشت : هنوز هم ما و رفتارهای اجتماعی ما و شیوه زیست ما تعیین می کند که قدرت بیماری زایی کرونا تا کجا ادامه یابد و کرونا تا کجا جولان بدهد. در بی تفاوتی و عدم رعایت موازین بهداشتی  مختص کرونا شاهد اوج گیری مبتلایان در استان هستیم که نیاز به مراقبت و اصلاح رفتار همه شهروندان دارد .
استاندار خوزستان گفت : خوزستان در پیک فعالیت های اقتصادی و اجتماعی و تولیدی است . امکان تعلیق این فعالیت ها وجود ندارد.  ما نمی توانیم اقتصاد استان و کشور را به دلیل کرونا متوقف کنیم و تبعات سنگین آن بر کل جامعه تحمیل کنیم.  تنها راه برون رفت رعایت موازین بهداشتی توسط فرد فرد افراد در استان خوزستان است. اینجاست که یک ملت سرنوشت خود را رقم می زند.
استاندار خوزستان گفت : سلامت فرد فرد افراد جامعه برای ما حائزاهمیت است . اگر خود مراقبتی ها و عدم رعایت موازین بهداشتی رعایت نشود مجبور خواهیم شد مجددا اعمال محدودیت ها را از سر بگیرم.  برای ما سلامت جامعه از فعالیت های تجاری و اقتصادی اهمیت والایی دارد.‌ قصد داریم اکیپ های نظارتی را در اهواز و سایر شهرها افزایش دهیم.  سلامت جامعه خط قرمز ماست . همه چیز را فدای سلامت جامعه خواهیم کرد. مایل به اعمال محدودیت های سختگیرانه نیستیم اما اگر مجبور به بازگشت به دوران قبل از فاصله گذاری هوشمند این اقدام را خواهیم کرد.  پس تنها راه برون رفت از این معضل رعایت موازین بهداشتی و خود مراقبتی است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.