×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
کارگر، یعنی سرمایه انسانی متعهد و ستون فقرات صنعت

علی خنیفر، مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز گفت: کارگر به مثابه سرمایه انسانی، موتور محرک شرکت‌ها و سازمان‌های تولیدی است. اگر به شرایط کرونایی کنونی کشور دقت کنیم، بار چشمگیری را کارگران بر دوش کشیدند و به عنوان ستون فقرات عمل می‌کنند.

او با بیان اینکه هر سازمان، ارکان اساسی از جمله؛ سرمایه، تجهیزات، اطلاعات و منابع انسانی مهمی دارد، اظهار داشت: همه این ارکان با منابع انسانی ترکیب و عامل محرک کل سیستم می‌شوند. اگر تجهیزات وجود داشته باشد، اما نیروی انسانیِ مهارت یافته در کنارِ تجهیزات نباشد، هیچ حرکت مفیدی را در خط تولید نخواهید دید.

خنیفر بیان کرد: در شرایط تحریم‌ها منابع انسانی مهارت یافته نشان داد با بومی سازی بسیاری از قطعاتِ الزامی، به عنوان سپری مقاوم در برابر تحریم‌ها برای لحظه‌ای کمر خم نکرد. اگر گریزی به اوایل انقلاب بزنیم، در آن دوره وقتی خارجی‌ها دست ما را خالی کردند و رفتند، همین منابع انسانی بود که با تکیه بر تجربه و دانشِ خود توانست موتور حرکتِ صنعت کشور را روشن نگه دارد.

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز برای آشنایی با عمقِ تاثیرِ سرمایه انسانیِ متبحر و متعهد می‌شود به مصادیق دیگری اشاره کرد و ادامه داد: طی چند ماه اخیر یکی از کارگران متعهد و البته با تجربه این شرکت، در اقدامی ابتکاری گریس‌های از رده خارج را احیا و جلوی ضرر چند ۱۰۰ میلیونی را گرفت.

این مقام مسئول بیان داشت: در حوزه تولید محتوا نیز یکی از کارشناسان جوش در این شرکت با ۲۰ سال تجربه و تحقیق و جمع آوری اسناد کتابخانه‌ای توانست با بهره از تجربه‌های خودش و افراد بازنشسته در خط تولید، یک کتاب ۲ جلدی درباره عیوب و استاندارد‌های جوش را تولید کند و هر آنچه به عنوان دانشِ جوش اندوخته بود را مدون و به نسل بعدی لوله سازی منتقل و باعث توسعه منابع انسانی در بخش جوشِ این شرکت شود.

خنیفر تصریح کرد: این رویکردِ کارکنان خبر از احساسِ تعلق خاطر به مجموعه خود یعنی شرکتی که در آن مشغول هستند می‌دهد. تعلق خاطری که برای بسیاری از کارفرمایان بدل به دغدغه‌ای جدی شده است.  در نتیجه با توجه به دلایل فوق و دلایل بیشمار دیگر در شرایط کنونی منابع انسانی مهارت یافته و متعهد می‌تواند صنعت ما را از بسیاری موانع عبور دهد.

او افزود: تجربه به ما نشان داده که توجه و هزینه برای توسعه منابع انسانی از جمله آموزش و امور رفاهی یک نوع سرمایه گذاری بوده که در بلندمدت آثار آن در کمیت و کیفیت تولیدات خود را نشان می‌دهد و باعث قوام و تقویت ستون فقرات هر سیستم صنعتی و تولیدی می‌شود.

علی خنیفر در پایان اظهار کرد: فراموش نکنیم مهم‌ترین مؤلفه‌های تأثیرگذار و بی اثرکننده توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان “تولید ملی” است. منابع انسانی مهم‌ترین عامل در تولید ملی به حساب می‌آید. امروزه بیش از هر زمان دیگر مشخص شده است که رشد و توسعه سازمان‌ها و در پی آن یک جامعه و کشور در گرو استفاده صحیح از منابع انسانی است.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.