×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
همه فوتی‌های عفونت ریوی با تمهیدات خاص دفن ‌می‌شوند

دکتر شکرالله سلمان‌زاده اظهار کرد: با اشاره به عدم بروز مورد جدید ابتلا به کروناویروس در شادگان در چند روز پیاپی، اظهار کرد: شاید برای این موضوع دلیل خاصی وجود ندارد اما در این زمینه همکاری مردم نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و هر کجا که مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و تنها برای موارد ضروری از منزل خارج شوند، شاهد تاثیر مثبت هستیم.

وی تصریح کرد: نظام مراقبت ما در شادگان نیز مانند دیگر شهرستان‌ها، نمونه‌گیری‌ها را انجام می‌دهد که امیدواریم علت این صفر بودن موارد در چند روز اخیر در شادگان، عدم مراجعه مردم نباشد تا بیماری مخفی نماند. البته مردم به مطب یا مراکز بهداشتی مراجعه می‌کنند و اطلاع‌رسانی شده تا موارد مشکوک به کرونا گزارش شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: باوجود نمونه‌گیری‌های انجام شده از موارد مشکوک به کروناویروس، خوشبختانه در چند روز اخیر موارد مثبت کرونا در شهرستان شادگان افزایش نیافته است.

سلمان‌زاده در خصوص علت آمار بالای تدفین فوت‌شدگان در مقایسه با آمار فوتی اعلامی از سوی دانشکده علوم پزشکی، گفت: مرگ و میر ناشی از بیماری‌های عفونی یکی از علل شایع مرگ است و همیشه وجود دارد. یکی از عوارض عفونت‌های ریوی در افراد پرخطر، مرگ است و این مرگ‌ها الزاما به معنی ابتلا به کرونا نیست.

وی افزود: کنترل‌ها و آزمایش‌های مورد نظر انجام می‌شود و تنها موارد مثبت، جزو آمار فوت‌شدگان ناشی از کرونا اعلام می‌شوند. مرگ‌های ناشی از عفونت‌های ریوی به دلایلی جز کرونا نیز اتفاق می‌افتند اما به دلیل شیوع کرونا در شرایطی قرار گرفته‌ایم که طبق دستورالعمل کشوری، همه فوتی‌های ناشی از عفونت ریوی باید با تمهیدات خاصی دفن ‌شوند.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.