×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
مردم همچنان رعایت نکنند، به وضعیت قرمز می‌رسیم

رضا نجاتی در گفتگوی زنده اینستاگرامی با خبرنگاران با بیان اینکه مردم اخبار مربوط به کرونا را تنها از سایت‌های رسمی یا رسانه ملی پیگیری کنند، اظهار کرد: هر گونه خبری که در فضای مجازی منتشر می‌شود باید از صحت و سقم آن آگاه شد و سپس نسبت به بازنشر آن اقدام کرد تا مردم سردرگم نشوند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اطلاع‌رسانی در دو بخش انجام می‌شود که بخشی از آن درخصوص مسائل پزشکی و کار تخصصی است که همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی اهواز هر شب اطلاع‌رسانی در این زمینه را انجام می‌دهند. ما نیز در خصوص دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها با همکاری صدا و سیما اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان تصریح کرد: خبری که به نقل از استاندار خوزستان مبنی بر اعلام وضعیت قرمز در استان منتشر شده را تکذیب می‌کنم. روند و قرمز شدن شرایط به رفتار مردم بستگی دارد؛ به طور مثال در هفتکل، رامشیر و روستاهایی از حمیدیه به علت عدم رعایت مردم شرایطی ایجاد شد که اکنون مجبور شده‌ایم ممنوعیت‌هایی در این مناطق اعمال کنیم.

نجاتی گفت: اگر روند رعایت کردن مردم به گونه‌ای باشد که امروز شاهد آن هستیم و مردم همچنان در پارک‌ها حضور یابند و در مراسمات شرکت کنند، به وضعیت قرمز خواهیم رسید.

وی بیان کرد: اگر مردم رعایت نکنند و در محافل عمومی حضور یابند، علاوه بر سلامت خود سلامت اطرافیان را نیز به خطر می‌اندازند بنابراین توصیه می‌کنیم از خروج از منزل برای کارهای غیر ضروری و حضور در محافل عمومی خودداری کنند. در حال حاضر برگزاری مراسمات عروسی و عزا به صلاح نیست و از برگزاری این مراسمات باید پرهیز شود و در صورت مشاهده، بر اساس تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا اقدامات لازم انجام خواهد شد.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان با اشاره به منشاء بروز موارد کرونا در هفتکل، گفت: هفتکل یکی از شهرستان‌هایی است که مسیر رفت و آمد چند شهرستان دیگر است. ممنوعیت‌هایی در این منطقه اعمال کرده‌ایم بنابراین مردم تنها برای کارهای ضروری به شهرستان‌ها مراجعه کنند و دید و بازدیدها را در شرایط بهتری انجام دهند.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.