×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
انجام سه هزار بازرسی از محیط های کاری استان در پی شیوع ویروس کرونا

ارسلان غمگین با توجه به پیام مهم و نام گذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید در سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری و اهمیت استمرار و افزایش روند تولید کشور، گفت: یکی از مهم ترین اقدامات انجام شده در دو ماه اخیر انجام بازرسی های مستقل و در برخی شهرستان ها، مشترک ِبازرسان کار با کارشناسان بهداشت حرفه ای بوده است. این بازرسی ها در کارگاه های مهمی که حتی در ایام تعطیل نیز مشغول به کار بوده‌اند، در همان ایام انجام شده است.

وی تعداد کلیه بازرسی های انجام شده در این زمینه را به غیر از بازرسی های معمول همکاران اداره بازرسی کار تاکنون، سه هزار مورد اعلام کرد و درباره نقش بازرسان کار در کنترل و پیشگیری از شیوع کرونا در محیط های کارگری اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص کشور در دو ماه اخیر مبنی بر شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن صنایع و کارگاه‌های مختلف در معرض تهدید شیوع بیماری کوید ۱۹ ، اداره بازرسی کار با تمهیدات اندیشیده شده در کنار انجام سایر وظایف محوله، در اقدامی ضربتی و جهادی از اوایل اسفندماه سال ۹۸ با بسیج کلیه نیروهای خود به صورت تمام وقت اقدامات نظارتی، آموزشی، پیشگیرانه و فراگیری را در سطح کلیه کارگاه های فعال استان به عمل آورد.

غمگین ادامه داد: از دیگر اقدامات مهم اداره بازرسی کار نظارت و پیگیری توزیع اقلام بهداشتی و حفاظتی در کارگاه ها و میان کارگران شاغل و نیز استفاده مستمر از اقلام مزبور توسط کارگران بود که این کار علاوه بر بازرسی فیزیکی سرزده، توسط انجام مکاتبات مستمر و پیگیرانه با انجمن های کارفرمایی، کارگری و کارگاه‌های فعال در ۲۷ شهرستان فعال استان صورت گرفته که با توجه به اهمیت موضوع این مکاتبات بالغ بر ۹۰۰ فقره بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار کرد: علاوه بر انجام بازرسی های فیزیکی، پس از انجام هر بازرسی، ارتباط مستمر بازرسان کار با مسوولان و متولیان کارگاه ها از طریق تماس های تلفنی روزانه و تبادل پیامک، ایجاد بیش از ۶۰ کانال ارتباطی در فضای مجازی توسط بازرسان کار برای مسوولان ایمنی کارگاه ها و تشکیل ۱۴۰۰ کانال و گروه در فضای مجازی برای شاغلان کارگاه های بزرگ توسط مسوولان ایمنی به منظور پایش وضعیت، آموزش و تغییرات احتمالی در شرایط کارگاه ها انجام شده و کماکان در حال انجام است.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از مهم ترین اقدامات بازرسان کار و ادارات اجرایی شهرستان ها شرکت منظم در جلسات استانداری، شورای تامین و کمیسیون های کارگری در فرمانداری ها با حضور مسوولان مرتبط با موضوع، از جمله فرمانداران و نمایندگان آنها و روسا و نمایندگان ادارات بهداشت شهرستان ها برای دستیابی به هماهنگی های لازم در مقابله همه جانبه با شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه به ویژه در محیط های کارگری و مولد استان بوده است.
غمگین بیان کرد: اقدامات نظارتی فراگیر برون سازمانی مانع از توجه خاص به حفظ و صیانت نیروهای تخصصی بازرسی کار نشده و اداره کل استان با مساعدت وزارت متبوع به ویژه اداره کل بازرسی کار و با پیگیری مستمر کلیه اقلام بهداشتی لازم نظیر ماسک، دستکش، کلاه، عینک، لباس و محلول های ضدعفونی و… را برای استفاده بازرسان کار فراهم کرده و در اختیار آنها قرار داده است. همچنین برای مراقبت از سلامتی همکاران این کار به صورت مستمر در حال انجام است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان یاد آور شد: از دیگر فعالیت مهم اداره بازرسی کار، انجام پایش مکاتبه ای و پیگیری این مکاتبات درباره سنجش میزان درگیری احتمالی کارگاه ها و کارگران با بیماری کوید۱۹ در سطح کارگاه های استان بوده که کماکان نیز ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به توصیه های انجام شده توسط همکاران بازرس کار و کارشناسان بهداشت استان، تاکنون موردی از تعطیلی کارگاه از طریق مراجع قضایی نداشته ایم و تمامی تعطیلی کارگاه ها به صورت موقت برای پیشگیری و قطع زنجیره انتقال با توصیه به تشکیل کمیته های حفاظت و بهداشت کار کارگاه ها و مصوبات آن در حفظ سلامت کارگران صورت گرفته است.

غمگین خاطر نشان کرد: با توجه به اعلام مسوولان ایمنی کارگاه ها تاکنون ۱۸۰۰ جلسه کمیته حفاظت فنی در سطح کارگاه های استان تشکیل شده و با توجه به اهمیت موضوع برخی کارگاه ها نشست ها را به صورت هفتگی برگزار می کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.