×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اکثر مبتلایان به کرونا به نوع خفیف مبتلا می‌شوند

دکتر آرش یلالی با اشاره به انواع وضعیت اپیدمیولوژی اظهار کرد: از نظر اپیدمیولوژی سه گروه وضعیتی داریم؛ وضعیت سفید زمانی است که هیچ موردی از بیماری نداشته باشیم و وضعیت زرد هم زمانی است که مورد ورودی مبتلا به ویروس داشته باشیم اما در جمعیت خودمان گردش ویروس وجود نداشته باشد اما وضعیت قرمز زمانی است که گردش ویروس در جمعیت یک شهر وجود داشته باشد. با توجه به این وضعیت، کل کشور وضعیت قرمز دارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر استراتژی کشوری، نمونه‌گیری از موارد بستری است و تعداد موارد مثبت بستری، ذهنیتی از عمق گردش ویروس در جامعه به ما نمی‌دهد زیرا اکثر مبتلایان به کروناویروس به نوع خفیف مبتلا می‌شوند و به سیستم درمانی مراجعه نمی‌کنند اما ناقل بیماری هستند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: بنابراین با توجه به این نمونه‌ها به هیچ عنوان در هیچ جای کشور نمی‌توانیم آمار دقیقی از گردش ویروس داشته باشیم و هر آنچه تاکنون گفته‌ایم به صورت تخمینی بوده است. زمانی که می گوییم ۲۰ مورد مثبت وجود دارد عمدتا این موارد از موارد بستری، استخراج شده‌اند و به دلیل اینکه مانند دیگر کشورها از همه موارد دارای علامت نمونه‌گیری نمی‌شود، نمی‌توانیم عمق گردش ویروس را دقیق بگویم و تنها بر اساس موارد بستری، تخمین می‌زنیم.

وی ادامه داد: برنامه‌های سناریوی کشوری سه حالت خوشبینانه، متوسط و بدبینانه دارند که در حالت خوشبینانه انتظار داریم سیر صعودی تا پایان فروردین‌ماه متوقف شود و حالت ایستا پیدا کند و بعد سیر نزولی را مشاهده کنیم.

یلالی گفت: در حالت متوسط انتظار می‌رود سیر صعودی تا خردادماه ادامه یابد و در سناریوی بدبینانه سیر صعودی تا پایان فصل بهار برسد و شاید حتی تا پایان تابستان ادامه یابد.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.