×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
آماده باش به کشت و صنعت های توسعه نیشکر برای مقابله با سیلاب

غلامرضا شریعتی روز شنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان با بیان اینکه سه سامانه بارشی متوسط و به نسبت قوی در هفته جاری و هفته آینده به خوزستان می‌آید بیان کرد: براساس آخرین گزارش‌های سازمان آب و برق خوزستان شدت این سامانه ها بیشتر در حوضه های آبریز دز و کرخه است.

وی در این نشست که در در اداره کل مدیریت بحران خوزستان برگزار شد ادامه داد: براساس برآوردهایی که دستگاه های متولی جمع بندی کرده اند مساله حاد و نگران کننده ای در پایین دست سدهای خوزستان نخواهیم داشت اما به هر صورت باید توجه جدی به حوضه های دز و کرخه شود و تمهیدات لازم برای این ۲ حوضه فراهم شود و خودمان را برای بدترین شرایط در این حوضه‌های آبریز آماده کنیم.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه تاکنون کارهای اصولی و استانداری روی سیل بندها صورت گرفته است بیان کرد: دفتر فنی استانداری در نقاطی که کار احداث سیل بندها بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، تکمیل و تقویت کند.

وی افزود: از ۸۰۰ کیلومتر سیل بندهایی که در ۱۰ سال ساخته شده ۴۰۰ کیلومتر امسال مجدد احداث و ترمیم شده که کار بسیار ارزشمندی است و اگر با همین روند ادامه دهیم سال آینده ۸۰۰ کیلومتر به طور کامل آماده می‌شود اما باید توجه داشت در ۴۰۰ کیلومتر باقی مانده اگر نقطه‌ای دارای آسیب پذیری جدی است رسیدگی شود و پیش از شروع بارندگی چاره ای برای آن اندیشیده شود و در حد متعارف اصلاح شود.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات ارزنده دستگاه های مختلف اجرایی در احداث و ترمیم سیل بندها گفت: فعالیت و خدمات برخی دستگاهها همچون شرکت توسعه نیشکر در احداث، ترمیم و مقاوم سازی سیل بندهای آسیب دیده از سیلاب فروردین ماه ۹۸ قابل تقدیر است و این تلاشها به نحوی بود که این شرکت خود را فدا کرد تا از آسیب بیشتر به شهرها و روستاهای پیرامونی جلوگیری کند و در این زمینه تمام توان خود را پای کار آورد .

 

اولویت کنونی خوزستان سه مساله سیل، کرونا و ملخ است/ آماده باش به کشت و صنعت های توسعه نیشکر برای مقابله با سیلاب

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از آماده باش به کشت و صنعت های هفتگانه توسعه نیشکر برای مقابله با سیلاب احتمالی خبر داد.

دکتر عبدعلی ناصری در این جلسه اظهار داشت: گروه های پایش شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با امکانات کامل و ماشین آلات مختلف در حاشیه رودخانه ها و ایستگاه های پمپاژ به منظور پیشگیری و مقابله با سیلاب مستقر شده اند.

وی ادامه داد: اقداماتی که به منظور پیشگیری از سیل پیش بینی شده بر عهده شرکت توسعه نیشکر قرار گرفته است هماهنگ با ستاد مدیریت بحران در حال انجام است تا از خسارت احتمالی به روستاها و مزارع نیشکر جلوگیری شود.

ناصری با تشریح اقدامات انجام شده در این خصوص، گفت: به منظور پیشگیری از وقوع سیلاب ۱۸۰ کیلومتر سیل بند از سوی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و با هماهنگی معاونت امور عمرانی استانداری خوزستان احداث و ترمیم شد.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، اظهار داشت: این سیل بندها در حاشیه شرق و غرب رودخانه کارون، حاشیه شرقی و جنوبی رودخانه دز و زهکش خارور و همچنین محدوده تالاب شادگان احداث، ترمیم و مقاوم سازی شده است.

وی افزود: احداث و بازسازی این سیل بندها موجب حفاظت از مناطق روستایی در مقابل سیل های پیش بینی شده خواهد شد و به طبع آن حفاظت از روستاها از طریق سیل بندها، خود مانع ورود سیلاب به زمین های کشت و صنعت های نیشکر می گردد و از بروز خسارت احتمالی ناشی از این حادثه جلوگیری خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی همچون گذشته در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی و خدمات رسانی به مناطق پیرامون کشت و صنعت های نیشکر پیشگام بوده است .وظیفه داریم شرایط زندگی را برای مردمی که در مجاورت کشت و صنعت های نیشکری سکونت دارند بهبود دهیم و از آنان در شرایط سخت این چنینی حمایت کنیم.

گفتنی است، در سیلاب فروردین ماه ۹۸، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با وجود خسارت های فراوان، با بسیج کلیه نیروها و امکانات خود به کمک ساکنین مناطق اطراف طرح های نیشکر که در محاصره سیل گرفتار شده بودند رفت و خدمات شایانی را به مردم آن منطقه ارائه داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.