×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
کاهش شدید ذخایر خونی در خوزستان

دکتر عبدالعزیز فقهی با اشاره به تاثیر شیوع کروناویروس بر اهدای خون و ذخایر خونی اظهار کرد: وقوع هر اتفاق خاصی، تاثیراتی بر میزان خون تولیدی ایجاد می‌کند؛ با سرمای هوا مردم کمتر از هوا خارج می‌شوند یا در زمان سیل مردم درگیر هستند و در این موارد با کاهش اهدای خون مواجه می‌شویم اما به محض اعلام نیاز به اهدای خون، مردم به داد بیماران می‌رسند.

وی افزود: اکنون نیز استرس کروناویروس مردم را مشغول کرده است و ما را فراموش کرده‌اند. در حال حاضر شاهد کاهش شدید ذخایر خونی در خوزستان هستیم. به همه گروه‌های خونی نیاز داریم و از مردم می‌خواهیم برای اهدای خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون خوزستان با اشاره به جلوگیری از انتقال کروناویروس به اهداکنندگان خون، گفت: به افراد سرماخورده، مبتلا به آنفلوانزا و یا مورد مشکوک اجازه ورود به پایگاه‌های انتقال خون داده نمی‌شود. افراد بیمار نیز برای اهدای خون به مراکز ما مراجعه نمی‌کنند و همه کسانی که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند نیز قبل از اهدای خون و در بدو ورود، غربالگری می‌شوند.

فقهی ادامه داد: حتی پرسنلی که دارای کوچک‌ترین علائم سرماخوردگی هستند در محل کار حضور پیدا نمی‌کنند و در منزل می‌مانند.

وی با اشاره به ضدعفونی مستمر محیط مراکز خون‌گیری، گفت: هنگام خون‌گیری نیز موارد بهداشتی رعایت و خون‌گیری در محیط امن انجام می‌شود.

مدیرکل انتقال خون خوزستان تصریح کرد: هیچ خطری برای اهداکنندگان خون وجود ندارد و مردم نباید بگذارند استرس کروناویروس مشکل اساسی‌تری برای بیماران ایجاد ‌کند. افرادی که مشکل خاصی ندارند به منظور نجات بیماران، برای اهدای خون اقدام کنند.

 

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.