×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کارخانه تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست در اهواز افتتاح شد/ کروناویروس در خوزستان تحت کنترل است

با حضور استاندار خوزستان یک کارخانه تولید محلول ضدعفونی کننده دست در شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز به بهره برداری رسید.

در این کارخانه سه خط تولیدی با ظرفیت تولید روزانه هر خط ۲۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده دست راه اندازی شده است.

محصولات تولیدشده در این کارخانه بر پایه الکل اتیلیک و دیگر افزودنی های مجاز است و پس از استفاده نیاز به آبکشی دست وجود ندارد.

بر اساس گفته مدیران این کارخانه هیچ محدودیت جهت تولید مواد ضدعفونی کننده وجود ندارد. مواد اولیه مورد نیاز کارخانه از کارخانه الکل سازی رازی تامین خواهد شد.

این کارخانه در حال حاضر در یک شیفت کاری برای ۲۰ تا ۲۵ نفر اشتغالزایی کرده است اما با توجه به شرایط موجود کشور و افزایش تقاضا برای مواد شوینده و ضد عفونی کننده پیش بینی می شود در ۳ شیفت کاری برای حدود ۶۰ نفر شغل ایجاد شود.

غلامرضا شریعتی در جمع خبرنگاران بیان کرد: با فعالیت این ۲ کارخانه در تولید مواد ضدعفونی کننده دست در صورتی که با مشکلی روبه رو نشوند در خوزستان مشکلی نخواهیم داشت.

۲ کارخانه در اهواز با توجه به شیوع ویروس کرونا ، برای تولید مواد ضدعفونی و ژل شستشوی دست ورود کرده‌اند.

وی گفت: این ۲ خط تولید ماده ضدعفونی کننده دست روز شنبه در کارخانه اطلس فایز که تولید کننده مواد شوینده بهداشتی همچون مایع ظرفشویی و انواع پاک کننده است راه‌اندازی شده که با پیشنهاد معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و سازمان صمت خوزستان، این ۲ خط تولید وارد مدار شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: از سازمان صمت خوزستان و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تقاضا دارم که برای راه اندازی خطوط تولید مواد ضدعفونی کننده نهایت همکاری را با تولید کنندگان داشته باشند.

استاندار خوزستان در خصوص تامین ماسک در بازار نیز افزود: ماسک در زمانی که فرد مبتلا به کرونا است سفارش شده است؛ تمهیدات لازم برای واردات ماسک به خوزستان انجام شده و تعدادی نیز برای بیماران و کارکنان بیمارستان‌ها خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون شرایط در کنترل است بیان کرد: در بحث شیوع ویروس کرونا هفته جاری شرایط بسیار حساس و مهمی را سپری خواهیم کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.