×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
گرد و غبار ۹ شهر خوزستان را فراگرفت

بر اساس گزارش سامانه پایش کیفی هوای کشور در ساعت ۱۷ روز سهشنبه، شاخص کیفی هوای شهر آبادان ۵۰۰ در شرایط خطرناک است.

شاخص کیفی هوا در همین زمان در شهر حمیدیه ۱۶۴ در شرایط ناسالم و شاخص کیفی هوا در شهرهای سوسنگرد ۱۴۲، بندر امام ۱۴۹، ماهشهر ۱۳۵، اهواز ۱۳۲، مسجدسلیمان ۱۲۶، اندیمشک ۱۱۳ و شوشتر ۱۰۸ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته متوسط شاخص کیفی هوا در مسجدسلیمان ۱۵۴ در شرایط ناسالم و در شهرهای ماهشهر ۱۰۶، سوسنگرد ۹۷، اهواز ۹۵ و شوشتر ۹۳ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

هواشناسی خوزستان وزش تندباد لحظه‌ای را در مناطق جنوبی و مرکزی برای ساعاتی، پیش بینی کرده که باعث کاهش دید افقی به دلیل پدیده گرد و غبار محلی می‌شود.

از ساعاتی پیش باد شدیدی در برخی از شهرهای خوزستان در حال وزیدن است.

اداره کل هواشناسی خوزستان در ساعت ۱۷ روز سه شنبه سرعت باد در اهواز، آغاجاری و هندیجان را ۲۲ کیلومتر بر ساعت، رامهرمز و شادگان ۲۵ کیلومتر برساعت، آبادان و ماهشهر ۲۹ کیلومتر برساعت، بستان ۳۴ کیلومتر برساعت و امیدیه را ۴۱ کیلومتر برساعت گزارش کرده است.

رییس اداره هواشناسی آبادان نیز با اشاره به کاهش شعاع دید در این شهر در روز سه شنبه، دید افقی در آبادان را ۵۰۰ متر اعلام کرد. همچنین  روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست آبادان میزان آلودگی هوا متاثر از گرد و غبار در ساعت ۱۳ امروز را یک هزار و ۱۷۲میکروگرم بر متر مکعب (۷.۵ برابر حد مجاز) گزارش کرده است.

اداره کل مدیریت بحران خوزستان با صدور اخطاریه ای نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی از پنجم تا هفتم اسفند هشدار داده و اعلام کرده، در ارتفاعات شمال ۱۷۵ میلیمتر باران و بیشتر، در ارتفاعات شرق و شمال شرق ۲۲۰ میلیمتر بارندگی و بیشتر و در مناطق شمال و شمال شرق ۷۰ تا ۱۰۰ میلیمتر بارندگی و در مناطق مرکزی خوزستان ۳۰ تا ۶۰ میلیمتر بارندگی پیش بینی شده است.

طبق گزارش هواشناسی خوزستان، بارندگی از ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ صبح روز سه شنبه در تاراز ۵۲، ایستگاه لالی ۴۴.۹، دره بوری (روستایی از توابع بخش مرکزی لالی) ۴۴،  حسینیه اندیمشک ۴۱.۱، شوشتر ۳۲، بستان ۳۰.۱، شوش ۲۸.۸، گتوند ۲۷، دهدز ۲۶.۹، مسجدسلیمان ۲۶، دزفول ۲۵.۹، ایذه ۲۵.۷، کشاورزی اهواز ۹.۵، اهواز ۸.۲، رامهرمز ۴.۲ و شادگان ۰.۱ میلیمتر گزارش شده است.

 

 

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.