×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
تحویل ۵۰۰ کیلومتر لوله برای پروژه گوره در خرداد سال آینده

علی خنیفر در حاشیه بازدید وزیر نفت از شرکت فولاد اکسین خوزستان، شامگاه ۲۸ بهمن ماه در اهواز در جمع‌ خبرنگاران اظهار کرد: شرکت لوله سازی اهواز برای ساخت لوله های مورد نیاز برای طرح گوره به جاسک می توانست ورق مورد نیاز خود را وارد کند اما اکنون این ورق از شرکت فولاد اکسین خوزستان تامین می شود.

وی افزود: بزرگترین خدمتی که وزارت نفت به لوله سازان و فولاد اکسین انجام داده، اعتمادی است که در بحث تامین لوله و ورق های مورد نیاز طرح گوره به جاسک به آن ها کرده است.

خنیفر ادامه‌ داد: برای واردات ورق پروژه گوره به جاسک ابتدا با یک شرکت چینی قرارداد منعقد کردیم و این شرکت نیز ۲۲ هزار تن ورق در اختیار ما قرار داد اما پس از تحریم‌ها دیگر ورقی در اختیار ما نگذاشت.

وی افزود: در این زمینه با تشکیل یک کنسرسیوم شامل فولاد مبارکه، فولاد اکسین خوزستان و لوله سازی اهواز توانستیم بی نیاز از خارج از کشور نسبت به تامین ورق و سپس تولید لوله های مورد نیاز این طرح اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز گفت: از طول یک هزار کیلومتری خط گوره به جاسک، ساخت ۵۰۰ کیلومتر از لوله ها به شرکت لوله سازی اهواز واگذار شده است. در این زمینه‌ توانسته ایم نسبت به تولید لوله و پوشش آن ها اقدام کنیم.

خنیفر بیان کرد: تا کنون توانسته ایم ۴۳ درصد از تعهد خود در بحث ساخت لوله های مورد نیاز اجرای طرح گوره به جاسک را عملی کنیم و در این زمینه پیش بینی می کنیم بتوانیم تا پایان سال ۶۰ درصد از تعهدات خود را اجرایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت لوله سازی در خردادماه سال آینده سهم خود را در بحث ساخت لوله های مورد نیاز اجرای طرح گوره به جاسک انجام خواهد داد.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.