×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
سه پروژه آموزشی و خدماتی در رامشیر به بهره برداری رسید

روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان دو پروژه آبرسانی روستایی و یک پروژه آموزشی در شهرستان رامشیر به بهره برداری رسید.

غلامرضا شریعتی در مراسم بهره برداری از طرح های آب روستایی گفت: خوشبختانه توفیق داشتیم در شهرستان رامشیر دو طرح آبرسانی روستایی را مورد بهره برداری قرار دهیم یکی در ایستگاه پمپاژ مرز ریحانه که قبلاً آب ناپایدار در حد ۲ ساعت در روز داشتند و ما با هزینه ۱۰ میلیارد تومان آب پایدار برای آنها تامین کردیم.

استاندار خوزستان افزود: پروژه دوم آبرسانی به روستاهای شاه بها شامل ۱۶ روستا است که با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت. این منطقه قبلاً فاقد آب شرب و لوله کشی بودند و در سال ۹۶ جزو دغدغه های ما بود و برای ارائه خدمات آبرسانی به آن برنامه ریزی کردیم و امروز به حول و قوه الهی به مناسبت ایام الله دهه مبارکه فجر و میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (ع) در حال بهره‌برداری است.

شریعتی توضیح داد: در این روستاها جمعیتی حدود ۱۰ هزار نفر تحت پوشش آبرسانی قرار گرفتند؛ خوشبختانه شهرستان رامشیر در حال حرکت به سمتی است که به شهرستانی با پوشش کامل آب روستایی تبدیل شود.

استاندار خوزستان ادامه داد:۷ روستای دیگر در رامشیر برای تامین آب پایدار باقی مانده است که یکی از این روستاها با مشارکت فرمانداری و آبفا روستایی آبدار خواهد شد و روستاهای دیگر هم با برنامه‌ریزی ای که خواهیم داشت از مسیر غیزانیه سعی می کنیم آنها را هم آبدار کنیم تا در رامشیر منطقه فاقد آب شرب نداشته باشیم و انشالله به بحث کیفیت و پایداری شبکه و نگهداری تاسیسات بپردازیم.

شریعتی اظهار کرد: تلاش ما بر این است و امیدوارم این دو پروژه آبرسانی به ۳۲ روستا که آب آشامیدنی را به صورت پایدار تامین خواهد کرد موجب بهبود رفاه مردم این مناطق شود.

بهره برداری از یک پروژه آموزشی در رامشیر

همچنین با حضور استاندار خوزستان و مدیران استانی یک طرح آموزشی در رامشیر به بهره برداری رسید.

کورش مودت مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در آیین بهره برداری از این طرح توضیح داد: هنرستان ۱۲ کلاسه کاردانش شبانه روزی روستای سن در رامشیر با هدف برطرف کردن مشکلات آموزشی در این منطقه با حضور استاندار خوزستان و مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه مدرسه سازی و ارتقای شاخص فضای آموزشی از اولویت های آموزش و پرورش خوزستان است، افزود: افتتاح این پروژه آموزشی در ادامه بهره برداری از پروژه های مدرسه سازی به مناسبت دهه مبارک فجر انجام شده است.

مودت خاطرنشان کرد: تا پایان اسفندماه سال جاری یک هزار و ۳۳۰ کلاس درس در استان خوزستان به بهره برداری می رسد و بیش از ۸۰۰ کلاس درس نیز تا مهرماه ۹۹ در خوزستان افتتاح می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به رتبه بالای استان خوزستان در حوزه مدرسه سازی در سطح کشور گفت: امسال بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف مدرسه سازی در استان خوزستان شده است و مواردی چون جلب مشارکت خیرین، اجرای سند تحول و جلب رضایت فرهنگیان از رویکردهایی است که مد نظر قرار داده ایم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.