×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
تردد خدمه دریانوردان خارجی به خرمشهر ممنوع شد

نوراله اسعدی اظهار داشت:بر اساس دستورالعمل های ابلاغی IMO  در خصوص جلوگیری از ورود کرونا ویروس از مبادی ورودی کشور به منظور عدم انتقال موارد مشکوک به کرونا ویروس ،حضور پزشک در مواقع اضطراری و شروع درمان در پایانه مسافربری بندر خرمشهر در دستور کار است.

وی به اختصاص فضایی در پایانه مسافری برای قرنطینه موقت موارد مشکوک به کرونا ویروس اشاره کرد افزود:در صورت مشاهده موارد مشکوک مراقبت های بالینی در بندر انجام و از ورود افراد آلوده به بیمارستانهای سطح خرمشهر جلوگیری می‌شود.

اسعدی  گفت: ماسک مناسب، دستکش و اسپری ضدعفونی در اختیار گروه پاس شناورهای بندر خرمشهر قرار داده شده و همچنین پک حفاظتی برای پرسنل تیم قرنطینه با تعداد نفرات بیشتر در زمان ورود کشتی مسافری در محل پایانه مسافربری خلیج فارس اختصاص یافته است.

وی در خصوص کشتی چینی حامل تجهیزات فاز۲ پالایشگاه آبادان گفت:این کشتی پس از  اجبار برای قرنطینه در دهانه خلیج فارس و تایید کتبی از سوی قرنطینه بندر خرمشهر اجازه ورود به آبراه اروند دریافت و پهلودهی کشتی توسط راهنمایان بندر خرمشهر انجام شد.

فعالیت گردشگری دریایی ویژه نوروز

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از فعالیت حوزه گردشگری دریایی ویژه راهیان نور خبر داد و گفت: امسال با هماهنگی سایر ارگان‌ها فعال کردن گردشگری دریایی راهیان نور در دستور کار قرار دارد.

اسعدی افزود: مسیر حرکت گردشگری آبی راهیان نور با  شناورهای سنتی پیش بینی شده و اعضای کاروان‌های  راهیان نور پس از سوار شدن به سمت نهر خین حرکت و راویان هشت سال دفاع مقدس چگونگی اجرای عملیات های منطقه را بیان و سپس در یادمان علقه از شناور پیاده می‌شوند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به صادرات بندر خرمشهر گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۸۵۱ تن کالا از مجتمع بندری خرمشهر بارگیری شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۵ درصدی را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: در دوره زمانی ۱۰ ماهه امسال ۳۶۲ فروند شناور غیر کانتینری بالای هزار تن در بندر خرمشهر تردد داشته اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۳۰ درصدی برخوردار است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص رشد ۲۶ درصدی میزان بارگیری جنرال کارگوگفت: طی این مدت ۲ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۷۵۹ تن کالای عمومی از مسیر دریایی بندر خرمشهر صادر شده است.

اسعدی با اشاره به حمل کانتینرهای خالی از طریق شبکه ریلی طی ۱۰ ماهه سالجاری گفت: با توجه به ظرفیت بالای زیر ساخت های ریلی در بندر خرمشهرطی این مدت سه هزار و ۱۸۹باکس کانتینر خالی به بندر امام خمینی ارسال شده است که از این تعداد ۱۶۹ باکس کانتینر ۲۰ فوت و ۳۰۲۰ باکس کانتینر ۴۰ فوت بوده است.

اسعدی خاطر نشان کرد: از خرداد ماه سال گذشته بهره گیری از ظرفیت شبکه ریلی برای حمل کانتینرهای خالی آغاز شده و با انجام پروژه آوردن ریل به روی اسکله های بندر خرمشهر شاهد حضور بیشتر سرمایه گذاران و ترافیک بیشتردر این مجتمع بندری خواهیم بود.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود و به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پر مصرف کشورهای عراق و کویت به عنوان یکی ازمهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.