×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وزارتخانه‌ها، سازندگی و رفع نیاز مردم را در اولویت قرار دهند/ سال آینده گشایش هایی را شاهد خواهیم بود/ بهره‌برداری از ۱۰ پروژه آب و برق در خوزستان

علی لاریجانی در آیین افتتاحیه طرحهای پانزدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران وزارت نیرو، با حضور وزیر نیرو در تصفیه خانه طرح آبرسانی غدیر شادگان، به تحریم های اقتصادی اشاره کرد و افزود: اگر دست به دست بدهیم و به سرمایه های درونی کشور توجه داشته باشیم در مقابل تحریمها و ستم جدید آمریکا موفق می‌شویم.

وی اضافه کرد: کاهش بیکاری و افزایش رشد اقتصادی نیاز به سرمایه گذاری دارد، این درحالی است که فشارهای تحریم باعث کاهش سرعت سرمایه گذاری در کشور شده است.

لاریجانی اظهار داشت: پیش از این نیازهای کشور از طریق واردات تامین می‌شد اما بعد از تحریمها این نیازها از طریق تولیدات داخلی تامین می شود و در همین راستا شرکت های داخلی و دانش بنیان فعال شدند که این مساله شرایط اقتصادی را در سال آینده بهبود می‌بخشد.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به این هدف، باید اتحاد داشته باشیم و از حب و بغض نسبت به یکدیگر بپرهیزیم.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر معرفی دستاوردهای کشور گفت: ما وظیفه مهمی در معرفی دستاوردها و تلاشها و آبادانی های کشور داریم اما گاهی کشکمش های سیاسی و غبارآلودگی فضا، کاری میکنند که خدمات دولت دیده نشود و این یک اشکال است.

وی با بیان این اینکه مسئولان باید سازندگی و رفع نیازهای مردم را در اولویت قرار دهند افزود: در بخش های مختلف کشور اقداماتی از جمله تصفیه‌خانه های آب، برق، آموزش و…‌ اقداماتی در حال انجام است که باید به مردم معرفی شود.

لاریجانی یکی از ابتکارات وزارت نیرو برای استفاده بهینه از منابع را یادآور شد و گفت: پارسال به جای سدسازی و ساخت نیروگاه‌ها با گفتگوی با مردم درباره صرفه‌جویی و با تدبیر توانستند سه هزار مگاوات را ظرف دو سال صرفه‌جویی کنند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف انقلاب اجرای طرح ها برای آبادانی بوده که نمونه آن همین طرح‌هایی که در خوزستان اجرا شده است و این یکی از اصول انقلاب یعنی آبادانی کشور به دست فرزندان آن است که باید به آن توجه شود، نمونه آن تاسیس جهاد سازندگی توسط امام راحل بوده است.

لاریجانی اظهار داشت: در زمان شاه چند شهر آباد داشتیم و بقیه شهر و روستاها رها شده بود و امکانات رفاهی نداشتند اما اکنون روستاها دارای جاده، برق، آموزش و بهداشت هستند، اگرچه مشکلات اقتصادی دارند.

لاربجانی در ادامه، یک وجه دیگر انقلاب را استقلال سیاسی کشور دانست و گفت: در حال حاضر ایران در منطقه قدرتمند و نقش آفرین است، این در حالیست که کمتر به این مساله توجه میشود.

به گفته وی در زمان قبل از انقلاب در همین کشور و همین جغرافیا و امکانات مادی، دستورات سفیران انگلیس و آمریکا و مستشاران نظامی ملاک عمل قرار میگرفت، شاه حکومتی وامانده داشت که در داخل دیکتاتور و در خارج دستوربگیر بود.

وی افزود: رژیم شاه حتی از فلسطین حمایت نکرد اما از اسرائیل حمایت کرد که به آن نفت فروخت، در حالیکه اکنون شرایط به عزتمندی تبدیل شده است و ایران توانسته از نظر سیاسی، استقلال خود را به دست آورد و روی پای خود بایستد و این یکی از اهداف بزرگ انقلاب بود.

فرهاد ایزدجو نیز در حاشیه این آیین اظهار داشت: مجموعه آب‌ و برق خوزستان در تلاش است که به مردم خدمات بیشتری ارائه دهد.

وی با بیان این که امروز ۵ پروژه در زمینه آب و ۵ پروژه در زمینه برق به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: ۵ پروژه‌ای که در زمینه آب هستند با اعتباری بالغ‌ بر ۴۵۷ میلیارد تومان  آب مورد نیاز ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در حوزه‌های مارون و جراحی را تأمین خواهند کرد و آب شرب پایدار و بهداشتی به میزان ۲۰۳ هزار مترمکعب در شبانه روز برای جمعیتی معادل ۳۸۲ هزار نفر تأمین می‌شود.

مدیرعامل سازمان آب‌ و برق خوزستان گفت: اولین پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود خط انتقال آب غدیر از تصفیه‌خانه دارخوین تا تأسیسات آبرسانی شهر شادگان است که ۱٫۶ متر مکعب بر ثانیه که معادل ۱۳۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیتی حدود ۱۰۶ هزار نفر جمعیت شهری و ۱۱۵ هزار نفر جمعیت روستایی تأمین می‌شود.

ایزدجو عنوان کرد: مشکلاتی در شهر شادگان در ارتباط با بحث کیفیت آب به دلیل عدم وجود آب کافی برای مقابله با پس‌زدگی آب‌ شور دریای خلیج‌فارس به وجود آمد که با جاگذاری خط لوله ۱۳۰۰ میلی متری فولادی تأمین آب‌ شرب از طریق طرح غدیر انجام شد.

وی ادامه داد: پروژه دومی که امروز افتتاح می‌شود سد تنظیمی آریوبرزن در شمال شهر بهبهان است که چیزی حدود ۷۶۳ میلیون متر مکعب آب را برای تأمین طرح‌های شبکه‌های آبیاری پایین دست سد مارون تنظیم می‌کند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: پروژه سوم آبرسانی به شهر رفیع است که آب مورد نیاز این شهر و روستاهای آن به میزان ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز را تأمین می‌کند. این آب نیز یکی از انشعابات طرح غدیر است که امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

ایزدجو گفت: پروژه چهارم بازتوانی و توسعه تصفیه‌خانه بزرگ بهبهان و طرح تأمین و انتقال آب به پالایشگاه گاز بیدبلند است که توسط شرکت آب و فاضلاب خوزستان اجرا شده است.

وی بیان کرد: پروژه پنجم آب‌رسانی به ۲۲ روستای بخش های باوی و رامشیر است که توسط آب و فاضلاب روستایی به منظور آب‌رسانی به ۷ روستا از توابع شهرستان باوی و ۱۵ روستا از توابع شهرستان رامشیر انجام خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.