×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
راه اندازی پارک پسماند برای نخستین بار در کشور/ استفاده از خدمات تفریحی در پارکهای خوزستان تنها با تحویل پسماند

مهدی نداف در خصوص جزئیات این طرح اظهار کرد: همواره تفکیک پسماند یکی از که دغدغه‌های اصلی و هزینه بر دستگاه های متولی بوده که به رغم تلاش های فراوان فعالان محیط زیست در این زمینه هنوز با چالشهای جدی مواجه هستیم.

وی افزود: راه اندازی پارک پسماند یکی از اقدامات فرهنگی و نوین در راستای حفظ محیط زیست و ایجاد شور و نشاط در بین کودکان و نوجوانان است که بی شک می تواند اثرات مثبتی را در آینده برای نسل های بعد به همراه داشته باشد.

این کارآفرین خوزستانی ادامه داد: در این طرح کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان می توانند با تفکیک پسماند در منازل و تحویل آنها به پارک های مورد نظر بلیط استفاده از خدمات تفریحی را به صورت رایگان دریافت و یا هزینه آن را دریافت کنند.

وی تصریح کرد : شاید تهیه بلیط فشار زیادی به خانواده ها وارد نکند اما با وجود شرایط سخت اقتصادی و همچنین لزوم پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برای تخلیه انرژی آنها ، اجرای این طرح بتواند تا اندازه ای رغبت شهروندان را برای تفکیک پسماندها بیشتر کند.

نداف گفت: پارک های مورد نظر، فضای مناسبی برای ارائه خدمات تفریحی پیشرفته به شهروندان و کودکان و نوجوانان داشته و شاید این حرکت فرهنگی گامی موثر در تربیت هرچه بهتر فرزندانمان باشد.

وی بیان کرد : شهروندان با جمع آوری پسماند در منازل خود ، می توانند به میزانی که تحویل باجه های مستقر در پارک های نامبرده می دهند از خدمات تفریحی بهره مند شوند.

این کارآفرین خوزستان گفت: آیین افتتاح همزمان پارک های پسماند در سراسر استان به زودی از طریق سایت های خبری و فضای مجازی اطلاع رسانی خواهد شد .

بر اساس این گزارش ، تفکیک زباله یا طبقه‌بندی زباله فرایندی است که از طریق آن زباله را به عناصر مختلف تفکیک می‌کنند. طبقه‌بندی ممکن است به صورت دستی در خانه‌ها انجام گیرد و با طرح‌های جمع‌آوری از کنار خیابان جمع‌آوری آن انجام گیرد یا اینکه تفکیک به صورت اتوماتیک در تأسیسات بازگردانی مواد یا تأسیسات بیولوژیکی انجام گیرد. طبقه‌بندی دستی اولین روشی بود که در تاریخ طبقه‌بندی زباله از آن استفاده شد.

همچنین طبقه‌بندی ممکن است در مرکز بازیافت زباله‌های خانگی انجام شود.

تفکیک زباله به معنی جداسازی زباله‌ها به دو گروه تر و خشک است. زباله خشک شامل چوب و محصولات وابسته به آن، فلزات و شیشه می‌شود. زباله تر را نیز می‌توان بر اساس قابل تجزیه بودن یا تجدیدناپذیری تفکیک کرد.

دفن زباله در چاله یکی از مشکلات رو به رشد است، اگرچه هر چه پیشتر می‌رویم زمین برای چال کردن زباله کمتر پیدا می‌شود زباله رو به فزونی می‌نهد. از این رو تفکیک زباله نه تنها از نظر زیست‌محیطی اهمیت دارد بلکه از نظر اقتصادی نیز دارای اهمیت است.
استفاده از دستگاه زباله خورد‌کن یا زباله محوکن خانگی کمک شایانی به تفکیک زباله از مبدأ می‌کند، بدین صورت که تقریباً کل زباله تر خانگی را از بین برده و تنها زباله‌های قابل بازیافت باقی می‌ماند.

به گفته نایب رئیس صنایع بازیافت ایران، روزانه ۵۰ میلیون کیلو زباله خانگی توسط شهروندان ایرانی تولید می‌شود و تنها ۵ درصد زباله‌های کشور بازیافت می‌شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.