×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
کابوس وحشتناکی برای مسئولان آمریکایی ایجاد شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی قاضی با اشاره به علت محبوبیت سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: محبوبیت سردار بزرگ دل‌ها شهید سپهبد قاسم سلیمانی جهات مختلفی دارد؛ یکی از علت‌های این محبوبیت، مخلص بودن این سردار بوده است. اخلاص شهید سلیمانی از جهت عمل و رفتار و در همه ابعاد زندگی‌اش موج می‌زند. اخلاص این مرد بزرگ باعث شد در دل‌های مردم جا بگیرد.

وی افزود: علت دیگر محبوبیت این مرد، این است که وی انسان کاملی بود و سالیان سال بر روی خود در زمینه عرفان نظری و عملی کار کرده بود و به تعبیر رهبر، سردار حاج قاسم سلیمانی یکی از شاگردان مکتب امام خمینی(ره) بود که توانست همه ظرفیت این مکتب که به ما عزت و هویت بخشید، در این شخصیت تجلی پیدا کند و سالیان سال با مجاهدت در راه خدا و جهاد با نفس، توانست انسانی الهی و کامل را تربیت کند.

امام جمعه دزفول گفت: خداوند انسان‌های بزرگ را برای مقطعی از زمان قرار می‌دهد که باید در این تاریخ به جامعه عرضه شوند و خداوند تشخیص داد این انسان در این مقطع از زمان باشد که توانست با تروریست‌ها بجنگد و پس از آن با شیطان اکبر، آمریکای جهانخوار مقابله کند. این شیطان بزرگ دیگر تاب نیاورد و این مرد بزرگ را به شهادت رساند.

قاضی درخصوص تاثیر شهادت سردار قاسم سلیمانی در اتحاد اقشار مختلف مردم علیه آمریکا و همپیمانانش، بیان کرد: مردم می‌بینند که آمریکا که گاهی اوقات برای ملت ایران اشک تمساح می‌ریزد، قهرمان ملی آن‌ها را که امنیت کشورشان مرهون مجاهدت‌ها و فرماندهی او است، به صورت ناجوانمردانه به شهادت رساندند؛ بنابراین تنفر عجیبی در دل مردم نسبت به آمریکا ایجاد می‌شود. این اقدام جنایتکارانه آمریکا باعث می‌شود که نه ‌تنها مردم ایران بلکه مردم همه منطقه که سردار حاج قاسم را با عنوان یک قهرمان می‌شناسند و بسیاری از امنیت‌شان مرهون مجاهدت‌های این مرد است، نیز نسبت به آمریکا احساس تنفر و انزجار داشته باشند و عشق‌شان به سردار قاسم سلیمانی بیشتر شود.

وی تصریح کرد: نبرد حق و باطل در طول تاریخ همیشه وجود داشته است و در مقاطعی به اوج خود می‌رسد. این جنایت آمریکا باعث شده اکنون پیر و جوان و کودک، همه نام حاج قاسم را بر سر زبان بیاورند و همه نسبت به آمریکا احساس انزجار دارند و این همان نبرد حق و باطل است که به واسطه خون حاج قاسم شعله‌ور شده است. بنابراین خون پاک و مقدس حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران شهیدشان، دستاوردهای بزرگی خواهد داشت. ما نباید بگذاریم دشمن دوباره فرهنگ جهاد، شهادت و دفاع از حق را در مردم ما کمرنگ کند.

امام جمعه دزفول در خصوص دستور ترامپ برای به شهادت رساندن فرمانده پایان‌بخشی به داعش، گفت: ترامپ محاسبات غلطی دارد. آمریکا مشکلات فراوانی دارد و در خاورمیانه شکست خورده‌ است. ترامپ تصور می‌کند با چنین اقدامی می‌تواند اشتباهات گذشته را توجیه کند. ترامپ دیوانه فکر می‌کند با این اقدام می‌تواند از استیضاحی که در کمینش است، در برود و به کنگره آمریکا بفهماند بزرگترین دشمن را از بین بردم، پس از استیضاح من بگذرید. در حالیکه شرایط برعکس شده است. اکنون محافل آمریکایی به این تلاطم افتاده‌اند که ایران برای انتقام چه کاری خواهد کرد؟ و کابوس وحشتناکی برای همه مسئولان آمریکایی ایجاد شده است. این شرایط نتایج اشتباهات راهبردی ترامپ در عملکرد است.

وی با اشاره به اظهارات مقامات کاخ سفید درباره مذاکره با ایران گفت: مقامات کاخ سفید به جای اینکه به سمت عذرخواهی بروند، صحبت از مذاکره می‌کنند. حاج قاسم سلیمانی نمادی از این بود که ما ذلت را نمی‌پذیریم و مذاکره یعنی ذلت. با اینکه این نماد در قلب‌های مردم مشتعل شده است، حرف از مذاکره می‌زنند.

امام جمعه دزفول با اشاره به تاثیر تغییر گام بعدی ایران در کاهش تعهدات برجامی، گفت: طبق بیانیه ایران تمام محدودیت‌های برجام لغو شده است و این موضوع تاثیر زیادی خواهد داشت تا آمریکا بفهمد دیگر با احساسات ملت ایران بازی نکند و بدانند ملت ایران محکم ایستاده است. این موضوع باعث شد عراقی‌ها نیز متوجه شوند که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و نمی‌شود به شیطان بزرگ اعتماد کرد و آن‌ها به هیچ تعهد و امضایی پایبند نیستند.

قاضی‌ عنوان کرد: خروش ملت ایران پیام‌های زیادی دارد و خبرگزاری‌های دنیا به تحلیل این موضوع پرداختند. آمریکا اشتباه بزرگی کرد و کار خود در منطقه را سخت کرد. اکنون کشورهای مختلف این جنایت آمریکا را محکوم کردند. حتی هنرپیشگان هالیوود و افراد مختلف و افکار عمومی دنیا، سخنان زیادی در مورد ترامپ زدند و این اقدامات آمریکا را تحت فشار قرار خواهد داد و او را وادار به عقب‌نشینی خواهد کرد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.