×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
پنج ترانس‌ ۴۰۰ کیلوولت برای توسعه شبکه برق خوزستان وارد استان شد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه پنج ترانس ۴۰۰ کیلو ولت وارد استان شده‌است گفت: این ترانس‌ها بزرگترین ترانس‌های قدرت در سطح کشور هستند که در پست‌های پیروزان و هاشمی اهواز نصب می‌شوند.

محمود دشت بزرگ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنااظهار داشت: این ترانسها از نوع ۳۱۵ مگا ولت آمپر با ولتاژ ۴۰۰ کیلو ولت هستند و باعث تکمیل و توسعه رینگ ۴۰۰ کیلو ولت استان و افزایش انعطاف پذیری و قابلیت مانور در شبکه می شوند.

وی با بیان اینکه آخرین ترانس خریداری شده نیز در حال تست و بارگیری به سمت خوزستان است، تصریح کرد: عملیات نصب سایر ترانس ها از جمله در پست ۴۰۰ کیلو ولت ارجان بهبهان نیز به تواتر با توجه به حجم بالای کار برای ورود آنها به شبکه در حال انجام است و قبل از تابستان ۱۴۰۰ وارد مدار می شوند.

دشت بزرگ ادامه داد: این ترانس ها که در چند مرحله وارد خوزستان شده برای اولین بار در کشور ساخته شده اند و به دلیل حجم و بزرگی از زمان بارگیری از شرکت ایران ترانسفو زنجان تا رسیدن به خوزستان چهار ماه زمان برده است.

وی با بیان اینکه ارزش سرمایه گذاری خرید این شش ترانس یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است ، بیان کرد: این ترانس ها علاوه بر اینکه موجب افزایش پایداری شبکه فوق توزیع اهواز می شوند کمک می کنند تا در مواقع لازم که تولید و انتقال برق در شبکه داخلی استان دچار مشکل شده از شبکه سراسری برق مورد نیاز تامین شود و به راحتی انتقال بار صورت بگیرد.

به گفته دشت بزرگ این ترانس ها برای اولین بار در کشور ساخته شدند و از خروج ۱۰ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری کرده است.

استاندار خوزستان پیش از این گفته بود: متوسط قطعی برق در خوزستان در سال ۹۵ به ازای هر نفر در استان ۲ هزار دقیقه در سال بود و اکنون در اهواز به حدود ۷۰۰ دقیقه و در سایر شهرستان ها به ۸۵۰ دقیقه در سال رسیده است که باید کاهش یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.