×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۹ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 20 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
شهرهای خوزستان در برابر دمای ۵۰ درجه تاب‌آور نیستند

فرهاد قلی‌نژاد با اشاره به وقوع دماهای بالای ۵۰ درجه در استان خوزستان اظهار کرد: هر گاه دمای هوا از استاندارد بالاتر برود، به عنوان یک آلودگی زیست محیطی قلمداد می‌شود؛ در تعریف حقوقی آلودگی محیط زیست، هر شاخصی که بیش از میزان استانداردها در محیط باشد، آلودگی محیط زیست است بنابراین گرما هم می‌تواند یکی از آلودگی‌های محیط زیست باشد.

وی افزود: روی اینکه چه دمایی را استاندارد در نظر بگیریم بحث داریم اما در خوزستان نگرانی از بابت وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه است و با این حال، هیچکدام از شهرهای خوزستان متناسب با این دماها یک پروژه زیست محیطی اجرا نشده است تا بتوانیم بگوییم حداقل یک شهر سازگار با دمای خوزستان داریم و بر این اساس، تاب‌آوری شهروندان آن شهر را افزایش دهیم.

معاون محیط زیستی انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در کشورهای حوزه خلیج فارس اقدامات خوبی درباره تاب‌آوری شهروندان در زمینه دمای بالای استانداردها داشته‌اند و در خوزستان هم باید انجام مطالعات در این زمینه آغاز شود.

وی عنوان کرد: شهرداری‌ها باید در خصوص تاب‌آوری شهرها در مقابل گرما و دماهای بالا و اشعه‌ها، ایمن‌سازی لازم را انجام دهند؛ یکی از اقدامات در این زمینه درختکاری و گسترش فضای سبز است که وضعیت خوزستان در این زمینه ضعیف است.

 

منبع؛ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.