×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۹ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 20 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
علت قطعی شبکه تلفن ثابت در خوزستان چیست؟

رحیم فلاح زاده اظهار کرد: سرقت و تخریب گسترده منصوبات مخابراتی اعم از کابل‌های مرکزی، آبونه شبکه تلفن ثابت در حجم بالا و تکرار مکرر آن عمده علت قطع طولانی مدت ارتباطات مشترکین خطوط تلفن در خوزستان است.

وی با اشاره به اینکه عمده نارضایتی‌های ناخواسته ناشی از قطعی و اختلال در شبکه تلفن ثابت به علت تخریب و سرقت تجهیزات و منصوبات مخابراتی است، عنوان کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۱۴۰ هزار متر انواع کابل هوایی، مسی، خاکی و چندین دستگاه کافوی مسی و نوری و تعداد قابل توجهی کله پست و لوله پست از جمله تجهیزات و منصوبات مخابراتی تخریب شده و به سرقت رفته است که اختلال و قطعی شبکه تلفن ثابت مشترکین در سطح استان را در پی داشته است.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان حفاری بدون هماهنگی را عامل دیگر قطعی و اختلال در شبکه تلفن دانست و اظهار کرد: برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان بدون هماهنگی مبادرت به حفاری می‌کنند که سبب صدمه دیدن کابل‌ها و تجهیزات زیرزمینی و در نتیجه قطعی ارتباط در برخی مناطق می‌شود که انتظار می‌رود دستگاه‌های خدمات‌رسان پیش از هرگونه حفاری با مخابرات منطقه هماهنگی کنند تا سبب اختلال و یا قطعی در شبکه تلفن نشود.

وی با بیان اینکه مخابرات خوزستان یک میلیون مشترک تلفن ثابت دارد، افزود: مخابرات خوزستان توانسته است از تعداد ۶ هزار و ۱۲۲ مورد ثبت‌شده در سامانه ۱۹۵ در شش ماهه نخست امسال، بیش از ۹۶ درصد آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد و نسبت به رفع آن‌ها اقدام و مختومه کند. این در حالی است که آمار شکایات نسبت به موارد ثبت شده در سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته و روند نزولی به خود گرفته است.

فلاح زاده در خصوص اصلاح و رفع خرابی خطوط تلفن‌ ثابت گفت: مشترکین پس از حصول اطمینان از سیم‌کشی داخلی ساختمان، ابتدا شماره تلفن ثابت خود را در سامانه رفع خرابی ۲۰۱۱۷ ثبت کنند و در صورت عدم اصلاح، از سامانه تلفنی ۲۰۱۹۵ بازرسی و شکایات مخابرات موضوع را پیگیری کنند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان از عموم شهروندان خواست تا با مشاهده هرگونه تخریب و یا سرقت از کابل‌ها و تجهیزات مخابراتی موضوع را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند تا شاهد اختلال در ارتباط تلفنی مشترکین نباشیم.

 

منبع؛ ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.