×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ضرورت نقش‌آفرینی مردم در ایجاد امنیت/ مسائل امنیتی با تحلیل کامل در اختیار مردم بگیرد

سردار حسن شاهوارپور امروز (۲۶ مهرماه) در نشست خبری همایش امنیت پایدار، با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: امیدواریم هر چه زودتر طورمار صهیونیست نابود شود و مردم غزه و لبنان جشن پیروزی را بگیرند.

وی افزود: با توجه به شرایط خوزستان و مرز طولانی آن با کشور عراق، ساحل با خلیچ فارس و آب‌های آزاد، حضور نیروهای فرامنطقه‌ای و موارد دیگر به این نتیجه رسیدیم برگزاری همایش امنیت پایدار برای کمک به امنیت خوزستان بسیار موثر است.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت: امروزه امنیت تک بعدی نیست و صرفا اختصاص به نیروهای نظامی و امنیتی ندارد و مخصوصا امروزه تهدیدها و جنگ‌ها ترکیبی شده است و همه سیستم‌ها در این زمینه نقش دارند بنابراین باید همه ابعاد امنیت دیده شود.

شاهوارپور با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های امنیت گفت: باید در حوزه‌های مختلف از جمله محیط زیست، موضوعات فرهنگی و مسائل اجتماعی برنامه‌های خوب و مطلوبی داشته باشیم. هر چه رضایت مردم در حوزه اجتماعی بیشتر شود در پایداری امنیت کمک بیشتری می‌کند و دستگاه‌ها باید در این خصوص به وظیفه خود عمل کنند.

وی عنوان کرد: نباید اجازه دهیم دشمن از درزها و فاصله‌هایی که احیانا پیش می‌آید استفاده کند بنابراین حوزه فرهنگی در بحث امنیت بسیار مهم است. خوزستان یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد کشور است و در آن باید با نگاه افزایش بهره‌وری از منابع موجود و همچنین توجه ویژه به اشتغال، اقدام شود. هر چه درصد بیکاران کمتر باشد مردم امیدوارتر می‌شوند و مشکلات مردم کاهش می‌یابد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت: توجه و تجزیه و تحلیل آسیب‌ها و تهدیدهایی که مدام وجود دارد بسیار مهم است. دشمنان از ظرفیت هوش مصنوعی برای امور خلاف شأن انسانیت استفاده می‌کنند و از بمب‌ها و موشک‌های هوشمند برای کشتن انسان‌ها استفاده می‌کنند و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

شاهوارپور با اشاره به اهمیت مردمی کردن امنیت بیان کرد: امروز یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه امنیت این است که باید تلاش کنیم با کمک مردم، امنیت را مردمی کنیم و مردم در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه رسانه در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه اجتماعی نقش مهم و تاثیرگذاری دارند، گفت: امروز استفاده از رسانه مانند نیازهای اولیه انسان شده اما متاسفانه یکی از مشکلات ما این است که در اطلاع‌رسانی هر کسی به میزان وسع خود می‌خواهد اطلاعات در اختیار مردم بگذارد؛ در حالی که مسائل امنیتی باید با تجزیه و تحلیل کامل در اختیار مردم قرار داده شود اما امروز مشخص نیست چه کسی می‌خواهد روایت اول را بگوید. معمولا روایت اول را کسانی می‌گویند که روایت‌شان کارکرد منفی دارد و می‌خواهند برای مردم نگرانی ایجاد کنند و این ناشی از کوتاهی مجموعه‌های متولی است.

 

منبع؛ ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.