×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۶ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 17 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پرداخت ۳۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات جهت رشد و رونق بخش کشاورزی

جهانپور معمارییان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بانک کشاورزی، تنها بانک تخصصی و توسعه ای بخش کشاورزی است که به بخش اقتصادی کشور از چند جهت کمک کرده و امنیت غذایی کشور را نیز تامین می کند.

وی افزود: خوزستان نیز مهمترین استان در بخش کشاورزی کشور با بیش از ۱۵ و نیم میلیون تن تولید محصولات کشاورزی است که نگاه ما به عنوان بانک تخصصی به ایجاد سرمایه گذاری در استان می باشد.

مدیریت امور شعب بانک کشاورزی خوزستان ادامه داد: در حال حاضر در سطح استان، ۸۱ شعبه فعالیت‌های بخش کشاورزی را دنبال می کند که تاکنون به ۱۱ هزار نفر به مبلغ ۳۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی بیان کرد: عمده‌ترین تسهیلات این بانک در بخش تامین مالی حوزه‌های زراعت باغات، گلخانه‌ها، شیلات و صنایع تبدیلی است و تلاش شده از بخش کشاورزی در زمینه امنیت غذایی و تامین مالی کشاورزان نوپا‌ و قدیمی از منابع موجود، استفاده شود.

معماریان یادآور شد: همچنین با تامین مالی، سرمایه در گردش، تسهیلات جاری برای حفظ تولید و دیگر تسهیلات اساسی کمک بلند مدت از سرمایه‌گذاران حمایت می کنیم.

وی افزود: همچنین در بخش های مختلف منابعی در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم که از منابع داخلی بانک کشاورزی هستند.

مدیریت امور شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: خطوط اعتباری صندوق توسعه ملی ترجیحی بند الف تبصره ۱۸ است، خطوط اعتباری کانون بودجه بهرمند بشویم این نوع تسهیلات یارانه دار و کمک میکنم به سرمایه گذراران بهش کشاورزی است.

وی بیان کرد: از جنبه دیگر نیز بانک کشاورزی و سیستم بانکداری روز دنیا را در روستاها مستقر کردیم، شعب روستایی ما با خدمات بانکداری الکترونیک باعث شد ، مراجعات حضوری کمتر شود.

معماریان بیان کرد: همچنین از طریق سامانه پالیز کمک می‌کنیم تا چرخه کشاورزی و زنجیره ارزش این بخش تقویت شود و خدمات لازم به جامعه کشاورزی استان ارائه شود.

مدیریت امور شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: بخشی از تسهیلات به صورت غیر حضوری است و در بسیاری از روستاهایی که شعب بانک کشاورزی وجود دارد، افتتاح حساب به صورت غیر حضوری است و تلاش می شود، وام‌داری هوشمند، الکترونیک و دیجیتال سطح خدمات حضوری را کاهش دهد و از رفت و آمدهای بی مورد جلوگیری شود.

وی افزود: صندوق بیمه کشاورزی نیز باعث باعث تامین امنیت کشاورزان است؛
محصولات مختلف کشاورزی بیمه شده و غرامت لازم در وجه کشاورزان خسارت دیده پرداخت می شود .

وی ادامه داد: در سال گذشته در راستای کمک به کشاورزان در بحث امحال را داشتیم؛ کشاورزانی که دچار خسارت شده بودند، اقساطشان را درازمدت کردیم بعد از تولید بتواند پرداخت کنند.

معماریان گفت: فعالیت بانک کشاورزی با رویکرد اعتبارات خرد است و در روستا و در بین عشایر، تسهیلات خرد با سود کم را در اختیار کشاورزان و روستایان قرار می دهد.

وی تصریح کرد: همچنین در بحث مسکن روستایی در سال جدید بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم و با معرفی بنیاد مسکن، تسهیلات به جامعه روستاییان قرار دادیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.