×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 16 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
استاندار خوزستان باید بومی، توانمند و میدانی باشد / نگاه قومی به مدارس و مناطق آموزش و پرورش مردود است  / چک سفید امضا به هیچکس نخواهم داد

سیدمحسن موسوی‌زاده شامگاه دوشنبه در نشست هم‌اندیشی با رسانه‌های استان با موضوع بررسی آخرین مسائل استان، در محل اتاق بازرگانی اهواز، اظهار کرد: خوزستان در زمینه بروکراسی اداری مشکلات فراوانی دارد که همواره منتقد این روند بیمار بوده و باید با آن مبارزه کرد تا سرمایه گذاری در استان، تسهیل شود .

وی افزود: اگر تهران، اصفهان و تبریز توسعه پیدا کردند بی شک دولت آباد نکرد بلکه حضور بخشی خصوصی باعث رونق این استان ها شد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس ادامه داد: باید از فعالان اقتصادی حمایت کنیم و در بخش‌های مختلف فضا را برای حضور آن ها امن کنیم.

فضای ورود سرمایه‌گذاران فراهم شود

وی خاطرنشان کرد: باید فضای ورود سرمایه‌گذاران را فراهم شده و از سو استفاده افرادی که برای بخش خصوصی سنگ اندازی می کنند، جلوگیری شود چلا که اگر تولید افزایش یابد، اشتغال پایدار ایجاد شده و باعث تثبیت جمعیت در شهرها می شود.

وی تصریح کرد: در شعارهایی که داشتیم راه اندازی مجمع نمایندگان بود که تاکنون جلسات متعددی نیز برگزار شده و از روند کار راضی هستیم.

موسوی زاده اظهار کرد: جلسات مختلفی نیز برای رفع مشکلات استان با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری داشتیم و سعی می شود از ظرفیت و تجربه این نمایندگان گرامی، بیشتر استفاده کنیم.

دروازه ورود نیروهای حق التدریس بسته می شود

وی همچنین در پاسخ به سوالی در زمینه رفع مشکلات آموزش آموزش پرورش استان گفت: اکنون تلاش شد تا در ابتدای کار دروازه ورود نیروهای حق التدریس بسته شود و اگر قرار است فردی وارد سیستم شود باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و پس از آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش، جذب شوند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس گفت: اکنون قرار است افراد خرید خدمت آموزشی به قراردادی کار معین تبدیل شوند؛ مجوز تبدیل وضعیت ۶ هزار نفر در زمان سرپرستی اقای مخبر به سیستان و بلوچستان داده شد اما نمایندگان استان اعتراض کردند تا برای ۲۶ هزار نفر مجوز صادر شود.

نیروگاه برق فولاد باید به زودی راه‌اندازی شود

وی در خصوص مشکلات صنعت فولاد خوزستان گفت: مشکل سنگ آهن فولاد نیز در حال بررسی است و زنجیره فولاد را باید کامل کنیم؛ مشکل فولاد خوزستان تنها سنگ آهن نیست چرا که در فصل تابستان امسال ناترازی برق باعث قطعی مکرر برق و آسیب هایی به این مجموعه شد.

موسوی زاده اظهار کرد: نیروگاه برق فولاد خوزستان نیز باید راه اندازی شود و به همین منظور جلسات متعددی را با فولاد و وزارت نیرو داشتیم.

نگاه قومی به مدارس و مناطق آموزش و پرورش مردود است

وی همچنین در خصوص مشکلات مدارس استان گفت: اکنون مدارس تعدادی از مناطق استان نیازمند بازسازی است اما آموزش و پرورش به تنهایی قادر به رفع مشکلات نیست و نیاز است از ظرفیت صنایع و خیران نیز استفاده شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس گفت: نگاه قومی به مناطق آموزش و پرورش و مدارس به صورت کامل از نظر ما مردود است چرا که در این استان همگی برادر و همدل هستیم و باید در کنار یکدیگر برای استان عزیزمان تلاش کنیم.

وی در خصوص مسائل مطرح شده در زمینه دخالت نمایندگان در انتصابات گفت: در مجمع نمایندگان نشست‌های متعددی داشتیم و در خصوص انتصابات ۲ وجه وجود دارد؛ اگر ورود نکنیم دیگران برای ما تصمیم‌گیری می کنند و اگر ورود کنیم برخی ها فرمایش رهبر معظم انقلاب را مطرح می کنند که نمایندگان دخالت نکنند اما رهبر معظم انقلاب مشورت کردن را منع نکردند.

۲ انتصاب اخیر در خورستان سفارش هیچ نماینده ای نیست

موسوی زاده یادآور شد: اکنون ۲ انتصاب در مناطق نفتخیز جنوب و راه و شهرسازی استان به تازگی انجام شده اما مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب به سفارش هیچ نماینده ای منصوب نشده است.

وی افزود: همچنین مدیرکل راه و شهرسازی غیر بومی بود و پس از منصوب شدن وزیر وی به معاونت وزارت رسید و افرادی که معرفی شدند، همگی نیروهای استان بودند و به هیچ عنوان از بیرون فشاری وارد نشد. پنبه دانه و عمادی گزینه های نهایی بودند که در مجمع همه نمایندگان نظرشان بر آقای عمادی بود و به هیچ عنوان انتخاب وی، نظر یکی دو نماینده استان نبود.

چک سفید امضا به هیچکس نخواهم داد

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس گفت: در زمینه انتصابات دخالتی نخواهیم داشت اما اگر از ما مشورتی بخواهند همکاری لازم را خواهیم داشت و به هیچکس چک سفید امضا و وعده ای برای مسئولیتی نخواهیم داد.

استقلال رسانه باید حفظ شود

وی تصریح کرد: در هر جایی که بتوانم برای جذب خبرنگاران در دستگاه‌ها حداقل به عنوان مشاور رسانه‌ای تلاش خواهم کرد؛ نباید افراد غیر خبرنگار که از نظر اخلاقی اصول حرفه‌ای رسانه را رعایت نمی کنند، به این دستگاه ها ورود کنند.

موسوی زاده اظهار کرد: تهدید برخی از مسئولان در فضای مجازی و باج‌گیری از آن‌ها، شان رسانه را زیر سوال برده و نام رسانه‌های استان را تخریب می کنند.

تعیین صندوق استانی برای ذخیره بودجه مسئولیت‌های اجتماعی

وی در خصوص مسئولیتهای اجتماعی صنایع گفت: پیشنهاد داریم یک صندوق متمرکز در استان تعیین شود و بودجه مسئولیت های اجتماعی صنایع در آن ذخیره شود و در هر جایی که استان نیاز داشت از این اعتبار استفاده کنیم.

وی در خصوص اختلافات موجود میان اعضای شورای شهر گفت: ما مدیون مردم هستیم و نیاز است هر چه سریعتر اعضای شورا به دو دستگی، پایان دهند؛ یا شهردار را ابقا وحمایت و یا استیضاح کنند چرا که ادامه این اختلافات و دودستگی ها به هقچ عنوان به صلاح شهر وشهروندان نیست.

نشست هم‌اندیشی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی آخرین مسائل و مشکلات استان برگزار شد و در این نشست پیشکسوتان رسانه و خبرنگاران در حوزه‌های مختلف سوالات خود را از سید محسن موسوی زاده مطرح کردند.

پیش از این نیز موسوی زاده در نشست هم اندیشی با مجمع فعالان شهر شیبان گفنه بود که مدیران باید جرات داشته باشند کارها را به صورت میدانی رصد و پیگیری کنند تا مشکلات مردم به حداقل می‌رسد؛ چنانچه مدیران استانی وارد میدان شوند و در بین مردم حضور داشته باشند ضمن افزایش سرمایه اجتماعی، مشکلات مردم با سرعت بیشتری حل و فصل می شود.

وی همچنین خوزستان را چهارمین استان مطرح کشور دانسته و اشاره کرده است که خوزستان با تعداد ۱۸ نماینده بیشترین نماینده را پس از تهران، خراسان رضوی و اصفهان در مجلس دارد و با پنج میلیون نفر جمعیت دارای ظرفیت های بلقوه‌ای است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.